24 March 2013, 21:01
Bij mijn 245 uit 1986 zit een EGR klep, in samenwerking met de Solex Cissac. Deze wordt bediend door vacuumslangetjes en een vacuumbox. Ik ben van plan om deze EGR klep af te koppelen. En als ik dit doe dan wil ik het ook graag goed doen.
Dat houdt in dat ik niet alleen een muntje wil plaatsen bij het inlaatspruitstuk, maar dat ik ook de pijp en de vacuumbox wil verwijderen.
En indien mogelijk meer onderdelen die hiermee te maken hebben.
Hiervoor ben ik wel wat gegevens nodig, die moeilijk te vinden zijn. Namelijk welk slangetje doet wat. En hoe werkt het geheel precies.
Ik heb wel al begrepen dat de klep alleen opent als de motor goed warm is, en als er genoeg toeren gedraaid wordt.
Het geheel bevat volgens mij 5 slangetjes, maar dat weet ik zo niet zeker. Deze slangetjes hebben verschillende kleuren. Wie weet hier meer van en kan het eens goed uitleggen?
Dat houdt in dat ik niet alleen een muntje wil plaatsen bij het inlaatspruitstuk, maar dat ik ook de pijp en de vacuumbox wil verwijderen.
En indien mogelijk meer onderdelen die hiermee te maken hebben.
Hiervoor ben ik wel wat gegevens nodig, die moeilijk te vinden zijn. Namelijk welk slangetje doet wat. En hoe werkt het geheel precies.
Ik heb wel al begrepen dat de klep alleen opent als de motor goed warm is, en als er genoeg toeren gedraaid wordt.
Het geheel bevat volgens mij 5 slangetjes, maar dat weet ik zo niet zeker. Deze slangetjes hebben verschillende kleuren. Wie weet hier meer van en kan het eens goed uitleggen?