Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nadieselen
#1
Goedemiddag, ik schets het probleem even

Gastank uitgebouwd en over op benzine en dan begint het, hij start en rijdt prima maarrrr dieselt na en is niet zuinig.
Wat heb ik nagekeken: ontsteking staat goed
bougies goed
pakking tussen carb en spruitstuk goed
nieuwe naald gemonteerd
membraam goed
vlotter goed
Co afgesteld
nergens valse lucht
rembekrachtiger geen lekkage
compressie gemeten en alle cilinders gelijk (12)

en toch nog nadieselen HOE KAN DIT??? ( verbruik nog niet opnieuw gecontroleerd omdat hij nog nadieselt)

Er moet toch een volvo techneut zijn die dit proleem kent.

alvast bedankt voor de moeite

Felix
Volvo 245 DL 1981
Antwoord
#2
Volgens mij is nadieselen het gevolg van koolaanslag in je cilinders / op je zuigers. Die koolaanslag ontstaat natuurlijk wel door een aantal punten die je hebt gecontroleerd, maar wellicht is het een restant-aanslag van de periode voordat je bepaalde onderdelen had vervangen..?

gr Boaz
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#3
In combinatie met hoog verbruik, misschien blijft je choke een beetje open staan? Er staat een streepje op de nok vd choke-as, die moet t.o. de stelschroef voor de gasklep staan als de chokeknop een duim uit het dashboard is dacht ik. Hij moet dan 1300 rpm draaien.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Stationair te hoog.?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Loopt ie hoog stationair? Zit er nog atf onder het dopje bovenop de carburateur?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#6
Het boek (TP11740) geeft drie aanwijzingen voor nadieselen, stat. te hoog, anti-nadieselafsluiter stuk, gasklep verkeerd afgesteld. Download het boek ergens, er staat teveel in om hier te herhalen.

Voor hoog verbruik vanaf 1978 geeft-ie nog dat de sproeier verkeerd staat afgesteld, 3 mm onder de venturi. Dat zou je ws. ook merken aan de CO. Kijk eens van bovenaf in de sproeier, is deze nog netjes rond of ovaal uitgesleten (dat is te verwachten na lang rijden op LPG)?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
800 rpm en nieuwe ATF
Volvo 245 DL 1981
Antwoord
#8
ga ik controleren en ook de sproeierafstand en ev. slijtage bekijken

alvast bedankt

Felix
Volvo 245 DL 1981
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nadieselen 71800 1 1.630 6 December 2012, 23:34
Laatste bericht: frox
  NADIESELEN L. Wilens 5 4.853 22 November 2011, 16:43
Laatste bericht: Jambon
  stotteren en nadieselen Gerben 9 6.186 24 November 2005, 13:24
Laatste bericht: Divadi

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)