Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
De stickertjes op de uitlaatdelen stond: Simons Staal...

Heb overigens zojuist een blikkie verf gekocht om hem wellicht iets beter te beschermen. Is zgn 'kachelverf, ''Thermo Stable'' goed tot een graadje of 600.

Zal ongetwijfeld iets helpen ookal roest ie van binnenuit..

Groeten, Boele
Antwoord
Simons is ge-aluminiseerd, wat ik nu onder de auto heb is ook Simons, op de achterste pot na is het hele spul in "89 gekocht en nog heel...! gebruik je verf maar voor de kolenkachel..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
is toch hetzelfde systeem als de 140?
Antwoord
Funsdaf schreef:Dat zeiden de mannen die de rubber versie verkopen zeker Wink
Ik had je al gemaild dat ik ze waarschijnlijk wel kan krijgen, als ik de maten heb.

Haha nee dat niet Wink

Ik heb overigens geen mail teruggehad, kan dat kloppen?
Groeten, Boele
Antwoord
Funsdaf schreef:Ik heb je terug een PB gestuurd. Maar dat werkt niet altijd even goed.

Schaam schaam, heb 3 inbox berichten. Ik krijg blijkbaar geen melding van het forum, dus het was me niet opgevallen. (snelle reactie overigens, binnen 10min!)

Beetje jammer dat ik nu mn rubberen variant niet terug kan brengen.. >Sad
Groeten, Boele
Antwoord
Funsdaf schreef:Maar je hebt nu wel een mooi voorbeeld om de maten te meten Wink

Die zal ik je vanavond idd even doorsturen! Voor als er andere mensen animo hebben!
Groeten, Boele
Antwoord
[Afbeelding: 180006-11-2010007.jpg]
De uitlaat zit nu netjes op zijn plek onder de auto. Gelijk de bumpersteun geplaatst om de uitlaat aan op te hangen.
Ondertussen is mijn vader verder gegaan met het in elkaar zetten van de rechter deur. Na het kopen van een aantal nieuwe schroefjes, rubbers en clips, zit ook dit weer netjes in elkaar. Wat nu volgt voordat de deurpanelen gemonteerd kunnen worden is: Centrale deurvergrendeling. Dit moet vrij eenvoudig te monteren zijn, echter is ontbreekt precies bij mijn doos de handleiding. Daar nog maar even achter aan voordat er iets verkeerd gaat met de ruststand van de motor.
De progressieve veren zijn gemonteerd. Dit geeft een verlaging van ongeveer 30mm. Staat een stuk mooier en zal door de progressiviteit nog iets minder veren.
[Afbeelding: 1800nov2010verlaagd002.jpg]
Een klus wat toch ook wel flink tijd heeft gekost, is het kofferkleprubber. De verschillende soorten lijm werkte niet naar behoren. Uiteindelijk met Bison contactlijm het goed op zijn plek weten te plaatsen. Klep sluit nog niet netjes door het rubber dus dat zal wel even moeten inwerken op elkaar denk ik zo.
[Afbeelding: 1800nov2010kofferkleprubber.jpg]
Op Marktplaats vorige week een set alu binnenschermen voor de 1800 kunnen kopen. Zitten geen montagesteuntjes bij, dus nog even uitzoeken hoe dat het beste gemaakt kan worden. Tips zijn uiteraard welkom!
[Afbeelding: 180006-11-2010004.jpg]
Dit weekend maar eens proberen of ik de RVS achterbumper kan monteren. Zal een hele klus worden voordat hij er netjes op zit!

Het nieuwe dashboarddek is besteld, dus daar kan ik hopelijk volgende week aan beginnen. Het geluids en hitte absorberende materiaal van Heatblok inmiddels keurig ontvangen.
Groeten, Boele
Antwoord
wordt een fijne auto weer, toch wel iets om jaloers op te zijn, je hitteblok-link doet ut niet, ennuh... je hebt een blauwe uitlaat..

die binnenschermen heb ik ook wel eens anders gezien, maar dan hevig gecorrodeert en in die vorm het te beschermen blik aangetast.. mee opletten dus..!
Antwoord
WAUAUW heel mooi zeg dat 2e fototje!
Antwoord
Citaat:Dit weekend maar eens proberen of ik de RVS achterbumper kan monteren.

Dat RVS zal 't goed doen bij de kleur van de auto.
RVS is toch wat donkerder dan chroom.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)