Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Ik heb wel eens een ring in de draagarm (waar de veer op rust) gelast maar dat was meer om de draagarm te redden.
Je zou iets kunnen maken wat bovenop de veer ligt (ziet niemand), een omgekeerde schotel van een cm dik, waarvan de rand nog een cm over de bovenste winding valt. Mercedes heeft zoiets maar dan in dik rubber.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Boele schreef:Iemand ervaringen met het plaatsen van ringen aan de voorzijde? Achterzijde zie je nog wel eens.. Iemand tips hoe te maken, of waar te koop? Wil namelijk wel graag de progressieve veren blijven gebruiken. Andere kopen vind ik geen optie Wink

Voor de MGB kan je alu schijven kopen (met een dikke middenstijf) die je boven de veer plaats. Zoiets kan je vast ergens bij een motorrevisie laten maken.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Dat soort schijven heb ik wel eens in teflon gezien.
Weet helaas niet meer waar.

Wellicht kun je wat moois laten draaien, bijvoorbeeld bij http://link.marktplaats.nl/94803628
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Zijn allemaal vrij dure oplossingen voor een zelf gecreeerd probleem Wink

óf ik moet het front van de auto iets bijbuigen waar hij aanloopt, of de originele velgen moeten er weer onder, dan is er namelijk geen probleem. Ik kan ook schijven kopen bij VOMD, maar dan moet ik ze eerst helemaal loshalen, en kijken hoe het zit. Nog even geen trek in!

Hier is wel enigzins te zien wat er fout gaat.. Kan trouwens ook nog 205 banden monteren hij raakt ze namelijk maar nÃt!

[Afbeelding: Ruimtetekort1800002.jpg]
[Afbeelding: Ruimtetekort1800001.jpg]

Inmiddels verder gegaan met het monteren van de deurrubbers en het aanpassen van de deurvangers.
[Afbeelding: Linkerdeur1800001.jpg]
[Afbeelding: Deurvangervernieuwd.jpg]
De nieuwe klemden helaas niet goed genoeg.. Nu eerst op zoek naar doorvoortules, dan kan ik gaten boren en de deuren er weer inhangen. CV zit al gemonteerd. Is helemaal niet zo lastig als ik verwacht had!

Groeten, Boele
Antwoord
wat ga je hard Boele..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Inmiddels weer een tijd verder!
Door drukte van mijn studie, schiet het allemaal niet zo op! Inmiddels zitten de originele koplampen netjes gemonteerd en werkt alle verlichting weer naar behoren. Dit heb ik eerst moeten doen, anders zaten de aluminium binnenschermen in de weg.
De aluminium binnenschermen heb ik samen met mijn vader afgelopen week gemonteerd. Zitten er keurig in. Dit zal veel bagger schelen op plekken waar ik het absoluut niet meer wil hebben.
[Afbeelding: 1800AluminiumSchermen002.jpg]
[Afbeelding: 1800AluminiumSchermen001.jpg]

Voor het wegwerken van de centrale deurvergrendeling heb ik enige tijd gezocht naar doorvoertules.
Uiteindelijk heb ik ze gevonden bij Doetam te Doetinchem. Een groot automaterialencentrum. Voor het monteren heb ik een boor van 25mm gebruikt, gaten gemaakt in de deur en A-stijl, rubber gemonteerd, deur er weer in gehangen, vervolgens draden erdoor getrokken. Was een vrij lastige klus!
[Afbeelding: fotosvanlaatst002.jpg]
[Afbeelding: fotosvanlaatst001.jpg]
Hier is te zien hoe de motor van de CV weggewerkt zit in de deur. Deze zit met een soort ‘spaak’ gemonteerd aan het slot.
[Afbeelding: fotosvanlaatst003.jpg]

Nu moet alleen nog de rechterdeur gedaan worden en dan kan ik met het dashboard beginnen!
Groeten, Boele
Antwoord
knappe bak ;D
zijn dit originele 17 inch polaris velgen ?
Zien er nieuw uit joh ! waar heb je die gevonden lol =D
Antwoord
Zijn inderdaad nieuwe originele Polarissen. Ooit een keer voor een leuke prijs op de volvobeurs weten te kopen.
Groeten, Boele
Antwoord
welk merk vergendeling heb je nu gemonteerd?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Boele schreef:Zijn inderdaad nieuwe originele Polarissen. Ooit een keer voor een leuke prijs op de volvobeurs weten te kopen.

mag ik prijs weten dat je het setje heb gekocht ?
ze zien er echt lekker breed uit =D of mischien ligt het aan de bandenkeuze.
Ik kan aan splinternieuw polaris velgen geraken voor 900 euro ... veel geld maar mischien toch wel de moeite.
Of kom je op beurzen regelmatig deze velgen tegen ?
Ik denk persoonlijk dat die velgen binnen paar jaar niet meer te krijgen zijn...

Wottel
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)