Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Okay!

Ga vanavond even opzoek naar de lampjes! Ongetwijfeld dat er een juiste fitting bestaat met LED! (heb de dim knop uitgeschakeld zit ergens kortsluiting in de draaiknop. Vind het vrij onzinnig, heb ze nog nooit gedimd!)
Groeten, Boele
Antwoord
heb de mijne ok overbrugd. Zojuist op een forum de vraag gesteld, ik ken de eigenaar van de winkel dus daar komt het juiste antwoord uit. Het komt er iig op neer dat, naar gelang de originele fitting het toestaat er zo een LED in kan, anders met behulp van een lijmpistool (op de juiste wijze..) en altijd met een weerstandje in serie, een LED brand naar gelang de kleur ergens tussen 1 en 3 volt (zo iets, klopt niet maar het idee..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ben benieuwd!
Groeten, Boele
Antwoord
ik ook!

(ik lees gewoon stiekum mee)
Antwoord
frox schreef:ik ook!

(ik lees gewoon stiekum mee)

aahh dus zo gaat dat tegenwoordig... :o
Antwoord
Jambon schreef:heb de mijne ok overbrugd. Zojuist op een forum de vraag gesteld, ik ken de eigenaar van de winkel dus daar komt het juiste antwoord uit. Het komt er iig op neer dat, naar gelang de originele fitting het toestaat er zo een LED in kan, anders met behulp van een lijmpistool (op de juiste wijze..) en altijd met een weerstandje in serie, een LED brand naar gelang de kleur ergens tussen 1 en 3 volt (zo iets, klopt niet maar het idee..)

Je hebt 10min geleden antw gehad op je Led forum Wink
Groeten, Boele
Antwoord
Jambon schreef:overigens kun je LED's niet dimmen... het is immers geen lampje..
Je kunt een ledje wel dimmen, maar niet door de spanning te verlagen maar door de spanning te onderbreken dmv een soort frequentie regelaar (PWM).
Dat betekent dat de spanning steeds, zeer kort, tot steeds, iets langer, onderbroken wordt, hoe langer onderbroken hoe flauwer die brandt.
Voorbeeld Is dus voor meer vermogen, maar werkt wel hetzelfde.

Het beste kan je een spanningsregelaar tussen je boordspanning en je ledje zetten zodat de spanning contstant blijft. Zelfde idee als je meters van de benzine en temperatuur,
daar wordt ook een constante spanning aangeboden. Misschien kubn je zelfs hier je spanning wel weghalen omdat het toch maar om een paar milli-amperes gaat.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:Je kunt een ledje wel dimmen, maar niet door de spanning te verlagen maar door de spanning te onderbreken dmv een soort frequentie regelaar (PWM).
Dat betekent dat de spanning steeds, zeer kort, tot steeds, iets langer, onderbroken wordt, hoe langer onderbroken hoe flauwer die brandt.
Voorbeeld Is dus voor meer vermogen, maar werkt wel hetzelfde.

Het beste kan je een spanningsregelaar tussen je boordspanning en je ledje zetten zodat de spanning contstant blijft. Zelfde idee als je meters van de benzine en temperatuur,
daar wordt ook een constante spanning aangeboden. Misschien kubn je zelfs hier je spanning wel weghalen omdat het toch maar om een paar milli-amperes gaat.

zoiets als een frequentieregelaar(tje)..?
Antwoord
Boele schreef:Je hebt 10min geleden antw gehad op je Led forum Wink

ok, gelezen, ff de juiste kiezen, weerstandjes erbij en ens wat proberen, zal niet vandeweek worden..
Antwoord
Jambon schreef:zoiets als een frequentieregelaar(tje)..?
Frequentieregelaar levert een wisselspanning, pwm een regelbare blokspanning die continu boven de 0-lijn is. Dus een onderbroken gelijkspanning.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.163 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)