7 February 2011, 20:56
ik roep maar iets, mocht dat er ook nog tussen kunnen indien gewenst, dan is en schemaatje en onderdelen welkom..
|
Boele's 1800E opknappen
|
|
7 February 2011, 20:56
ik roep maar iets, mocht dat er ook nog tussen kunnen indien gewenst, dan is en schemaatje en onderdelen welkom..
7 February 2011, 21:05
U roept wij draaien klikkerdeklik
7 February 2011, 22:55
Hmmm sounds als veel werk..
Denk dat ik nog maar even voor gewone lampjes ga. Heb nog zat te doen!
Groeten, Boele
7 February 2011, 22:59
mooi, dat moet dan maar, helaas, als ik hier een (wat zich) een electronicazaak (noemt) binnen loop, kijken ze je als een appeltje aan als het spannend wordt.. (vreemd want het is echt een winkel vol met volle bakjes zoals het hoort..)
"Vwroegâghghhh" ( ???) deed ik dat soort aankopen bij Goris op de binnenwatersloot in Delft, werd r desgevraagd in de gauwigheid ff een compleet schema op het bekende oranje zakje gekrabbelt terwijl de winkel stampvol stond met van de regen uitdruppelende electronicaliefhebbers op de fiets, spulletjes er in en op naar de soldeerbout.. helaas, resessie, 1 vd oudste en bekendste winkels aldaar is niet meer (al weer ff..)
8 February 2011, 08:45
Gelukkig is daar nog www.conrad.nl
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
16 February 2011, 13:05
Het dashboard zit weer in de 1800!
Monteren was toch iets lastiger dan verwacht. Een hoop losse draden met vaak de gedachte: âHoe zat het ook alweer.â Uiteindelijk allemaal gelukt. Om de Smiths klokjes een extra goede massa te geven, heb ik een draad met 7 stekkeroogjes gemaakt. Hierdoor heeft ie zeker een goede massa en gaan de klokjes geen rare dingen doen. ![]() Na het dashboard netjes op zijn plaats gemonteerd te hebben, heb ik de rechterdeur er weer in gehangen. Mijn vader heeft toen de draden van de centrale vergrendeling door de doorvoerthule getrokken en aangesloten. Werkte gelijk goed. Op een klein probleempje na: Op het moment van Lock, gingen het slot juist open, en op het moment van Open, gingen de deuren op slot. Bleek een kwestie van draden andersom aansluiten. Dit terwijl we verwacht hadden dat kleur aan kleur moest ;-) Wat hebben de deurmotoren trouwens een kracht! Gaat allemaal erg soepel open. ![]() De wielbakbekleding was gescheurd. Bij het VOD een nieuwe set besteld. Deze gemonteerd met aan de randen een laagje lijm. Daarna kon de achterbank er weer in nadat ik de versterker aangesloten had. Uiteindelijk al de vloerbekleding er weer ingelegd. De bekleding van de achterplaat, waar de speakers in gemonteerd zitten, wil ik eigenlijk nog eens van zwarte bekleding maken. Dit kan later ook, zodra ik weer wat meer budget heb. ![]() ![]() In het buitenland voor een ietwat aantrekkelijkere prijs nieuwe chromen ringen kunnen kopen voor de knipperlichten en koplampen. Voor de zekerheid aan de binnenzijde maar ingespoten met blanke tectyl. Kleine moeite. ![]() Nu ga ik de panelen die tegen de zijkant zitten opnieuw maken. De bekleding is nog netjes, het hardboard is alleen verteerd. De schopplaten voorin maak ik waarschijnlijk opnieuw van trespa. Achterin wordt het weer hardboard vanwege de rondingen. Trespa is immens moeilijk te buigen! Ook heb ik wat chromen lijsten gemonteerd: ![]() Al met al begint het ergens op te lijken! Nu nog even bekijken wat ik met de stoelen ga doen. Heb reeds Sparco EVO stoelen staan maar die zijn waarschijnlijk toch niet comfortabel genoeg voor langer dan 1h rijden.. Recaro stoelen worden regelmatig gebruikt, iemand daar ervaring mee?
Groeten, Boele
16 February 2011, 13:37
Boele schreef:Het dashboard zit weer in de 1800! je hebt de draden toch erst wel gelabelt..? ![]() die deurmotoren, ik wel m'n vraagtekens of het wel soepel gaat als eventueel de boel hapert of de accu leeg is, wij hebben immers "fietssleuteltjes" o de boel te openen..! Ik heb onlangs een manco aan dergelijk spul in onze Saxo herstelt, het hele standaard machaniek heb ik met wapenolie gesmeerd, dat scheelt al veel weerstand..! bekleding achterplaat kun je een paar mtr vinyl bij de bekleder halen, goedkoop.. ip van trespa zou ik kunststofplaat in de bouwmarkt halen.. Als de auto bevalt zul je r ws toch meer en vaker mee gaan toeren, Ik vindt de hoge randen te fors om nog comfortabel te noemen. Anders zijn comfortuitvoeringen van Cobra goed te doen, had er eentje in m'n oude 144 (heb ik trouwens nog..), en als ze passen die van ASS of Scheel.. (op MP voor een prikkie..) je zou ook kunnen zoeken naar klassiekere stoelen.. of die van een ES..
16 February 2011, 14:14
Sebastiaan! schreef:Gaan die sparco evo's in de verkoop?? Jep dat sowieso. Ik moet wel stoelen met een losse hoofdleuning hebben, anders kunnen mn sabelt gordels er niet doorheen... Ga er nog even achteraan. Kunststofplaat: Waar koop je dat dan van ongeveer 3 a 4mm dik? Duur? Jambon schreef:je hebt de draden toch erst wel gelabelt..?
Groeten, Boele
16 February 2011, 14:19
ik heb een plaat bij Hornbach gehaald, iets van 3 tientjes (in de handel is alles duur..) je kunt ook ens rondsnuffelen bij verwerkende bedrijven. Tussen staalplaten wordt vaak een kunststofplaat voor transport gebruikt.
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen | volvo200liefhebber | 12 | 8.170 |
24 August 2009, 10:15 Laatste bericht: abbabak |
|