Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Wanneer mag ik mijn auto brengen? ;D
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Boele schreef:Hij past!

Gisteren er even onder gezet, gelijk de bouten van de OD nagetrokken, ondanks de nieuwe pakkingen zweet ie een beetje. Bak zit zeker 1,5cm hoger dan eerst! Stukken beter dus!

Pook is ook gelijk een stuk minder beweeglijk.. Nu loopt alleen mn uitlaat weer tegen de body doordat de versnellingsbak hem omhoog drukt. Zaterdag bij een technische dag van het P1800 register maar eens even de beugels losdraaien en verzetten.
om die reden heb ik een sleufgat in de draagbalk... spruitstuk is daar ook een beetje debet aan...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:om die reden heb ik een sleufgat in de draagbalk... spruitstuk is daar ook een beetje debet aan...

Een beetje heel erg;-)

Iets draaien moet vast wel lukken..
Groeten, Boele
Antwoord
Vandaag de Var Fard gereden, leuke rit!

Helaas wel weer wat schade gemaakt...

Op de een of andere aparte wijze is de rechterwielophanging ongeveer 1cm gezakt. Hier kom je tijdens het rijden niet zo snel achter, totdat je een drempel af stuurt waarbij de stuuruitslag vrij groot is. Gevolg: Een wiel dat het spatbord op wil eten:
[Afbeelding: d57e3e99.jpg]

Ontzettend balen! Toch maar mn weg vervolgd. Nog voorzichtiger rijden. Rond 1700 thuis, gegeten, in de garage wielophanging loshalen. Ik had namelijk al direct het vermoeden dat de kunststof 'snijplank van de action' was gaan smelten door de vrij hoge temperatuur van de uitlaat.

Helaas of gelukkig? Is dit niet het geval. De ring ziet er nog keurig uit.
[Afbeelding: 8868d1f9.jpg]

Grote vraag is, waarom zakt plotseling de rechterkant dan 1/1,5cm!!!???
- Draagarm is niet gescheurd, identiek aan de linkerzijde.
- Koker waar de schokbreker in zit is niet gescheurd/beschadigd
- Fusee is 100% goed.

Enige dat ik kan bedenken is dat de veer al die tijd niet goed zat, op zn plek gesprongen is, en daardoor de koets laat zakken. In dat geval morgen maar eens een dikkere snijplank halen bij de action ;-)

Groeten, Boele
Antwoord
Wat balen zeg, band nog heel? Sad
Hopelijk is een dikkere snijplank de oplossing :-\
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ikea heeft beuken van 5cm, is ook Zweeds.. maarruh, alle gekheid met een stokje, de veren zakken zelf hoe dan ook toch nog wel wat, vroeg of laat pak je in een onbewaakt moment toch weer het blik vrees ik... vanwege de afwezige marge zou ik kiezen voor een plattere en/of smallere voorband, dit gedoe gaat ten koste van de auto op termijn..

en schade, daar wil je alleen nog maar op terugkijken...

[Afbeelding: 2003691780102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:Ikea heeft beuken van 5cm, is ook Zweeds.. maarruh, alle gekheid met een stokje, de veren zakken zelf hoe dan ook toch nog wel wat, vroeg of laat pak je in een onbewaakt moment toch weer het blik vrees ik... vanwege de afwezige marge zou ik kiezen voor een plattere en/of smallere voorband, dit gedoe gaat ten koste van de auto op termijn..

en schade, daar wil je alleen nog maar op terugkijken...

[Afbeelding: 2003691780102125362S600x600Q85.jpg]

Absoluut waar.
We hebben nog dik triplex van 1,5cm. Dan gaat ie weer 2/2,5cm omhoog. Ga alleen vandaag even langs de action voor een dikkere 'de luxe' snijplank. Heb het liever van kunststof dan van hout. Generatiekloof volgens mn vader Wink

Hier hangt ie ook al flink laag (en die 85kg van mij zullen niet zo veel schelen ;D)
[Afbeelding: NIK_7406.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
Die wielen staan hem schitteraend! Achter staan ze geweldig voor net te laag naar mijn smaak. Met de dikkere spacers van plankje wordt het vast beter. Maar ik kahet niet vaak genoeg zeggen, ze zullen mooier onder die van mij staan..... ;D
Dat was laatste keer hoor het wordt nu flauw. Ik hoop dat het helpt met het plankje. Geen gebroken veer?

Antwoord
pepijnwk schreef:Die wielen staan hem schitteraend! Achter staan ze geweldig voor net te laag naar mijn smaak. Met de dikkere spacers van plankje wordt het vast beter. Maar ik kahet niet vaak genoeg zeggen, ze zullen mooier onder die van mij staan..... ;D
Dat was laatste keer hoor het wordt nu flauw. Ik hoop dat het helpt met het plankje. Geen gebroken veer?

Haha!

Veer is nog heel hoor, (had ook niet anders verwacht van een nieuwe set)

Een dikke snijplank hadden ze bij de Action niet. Heb hem nu van multiplex gezaagd. Even in de verf gezet, in principe zit het helemaal droog dus ben benieuwd hoe dat gaat. Mocht het niet lukken dan ergens op zoek naar een plaatje Delrin of ander dik polyethyleen.

Ook even kruiskoppelingen checken, pook trilt me wat te veel, misschien is dat ook wel het wasmachine geluid bij 90-100mph

Groeten, Boele
Antwoord
Hopelijk gaat het vanaf nu goed met de grote wielen en de lage auto, mischien moesten de nieuwe veren zich noch zetten.
Trillen van de pook: de twee aandrijfasdelen juist ten opzichte van elkaar (niet verdraaid?) en de kruis/flensstukken op de juiste manier (indien met nippels: aan de kant met plek ervoor?) gemonteerd?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)