Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postma en koppen. Hoofdstuk 2
Daar begin ik sterk aan te twijfelen,... Evenals de kop. Dit was (is) een injectiekop. heb een gat bij geboord tbv gekoelde/ verwarmde inlaatspruitstuk.

Zit me ook sterk af te vragen of ik een andere kop moet halen dan wel hier weer verder mee te gaan. Toch nog 35k km mee rond gereden,.... Smile

Edit:
Vond biedt de zelfde pakking aan voor een B23A
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=670

[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
ik weet helaas niet goed meer of mijn pakking goed paste, wat ik erin heb, is een B23A pakking van Biltema in ieder geval...
Ik heb nu een 531 kop erop zitten.
Ik wil wel de kop gaan natrekken binnenkort.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Alle koppakkingen hebben zo de gaten, en de koelkanalen in de kop lopen ook niet netjes over in die van de kop, da's niet het probleem.

Wat wel erg vreemd is dat-ie op 2 plaatsen tegelijk lekt na pas 35.000 km. De pakking maakt toch een prima geplette indruk. Natrekken is niet nodig, het is geen vrachtwagenwiel.
Edit: toch wel voor de oude type kopbout, 't wat met die ouwe dingen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
wat is jouw mening over natrekken van de kop Marc?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Excuseer. In het boekje staat dat het oude type kopbout (die met de inbus) toch nagetrokken wordt na 1000 km. In de bekende volgorde 1 voor 1 ca. 30 graden lossen en weer naar 110 Nm.

Allebei de gaten op de hoeken. En bij de achterste cilinder zit in de andere buitenhoek ook al een roestig plekje in de pakking.
Hoe vlak was/is de kop, of is-ie gevlakt?
Antwoord
Kop is nagetrokken volgens het boekje. Ook nooit een voorteken gegeven van te warm worden. Vandaar dat mijn 1e gedachte uit ging van een defecte waterpomp maar nu ik alles een beetje nader bekijk begin ik daar aan te twijfelen.

Maar kan je een straffeloos een boormachine in een dergelijke kop zetten om het KVS cirquit te herstellen?

Antwoord
Motortje loopt wel poepierijk als ik zo de verbrandingskamers zie... (of niet alle brandstof word goed verbrand).

Welk merk koppakking?
Kop gevlakt voor montage?
Nieuwe kopbouten ofvielen de oude binnen specificatie?
Alle pasvlakken perfect schoon voor montage?
Antwoord
Laatste kilometers is er op benzine gereden in combinatie met een lekke koppakking.

Kop heeft een revisie gehad plus vlakken etc. Wat het merk pakking is geweest heb ik geen idee van. Ding liep verder goed en regelmatig,...
Antwoord
"Maar kan je een straffeloos een boormachine in een dergelijke kop zetten om het KVS cirquit te herstellen?"

ALs je een bestaande doorgang opengeboord hebt is dat helemaal prima.

Antwoord
Hoofdstuk 2 plan de campagne:

Hebben een andere daily driver naast de 965 gekocht. Geheel volgens wens van m’n vrouw iets Japans met een wat hogere koets,… Daar en tegen mag de 245 als hobby project blijven! Mooie concessie naar mijn idee.

Nu wel.

Ik heb nu dus redelijk wat tijd om de 245 naar wens te maken.

Even een paar gedachten aan jullie voor leggen:
Wanneer ik de 245 weer helemaal naar wens zou willen hebben zouden de volgende zaken moeten gebeuren:
• Ander blok? (ultieme wens een hpt met AW71 maar is zoiets te doen,...?)
• Andere kop?
• Nieuwe bekleding
• 4 andere deuren
• Hier en daar wat laswerk (wielbak en een plekje aan een dorpel)
• Andere kachelmotor
• Fris dashboard (zitten bij aankoop droogtescheuren in).
• Rubbers ophanging
• Stuurbekrachtiging
• Veren meer op comfort afstemmen (nu achter hulpveren = stuiteren)
• Wanneer technisch weer helemaal ok een ritje naar een spuiter.

Denk dat een andere goed rijdende 245 kopen de meest reële optie is om zaken kostentechnisch een beetje binnen de perken te houden.

Jullie andere ideeën?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Postma en z'n 245 [Vraag LPG op B230F] Postma 245 GL 55 28.870 13 November 2011, 20:40
Laatste bericht: Postma 245 GL
  Postma stelt zich voor Postma 245 GL 55 28.149 12 April 2007, 19:44
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)