Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
nullifie schreef:Hopelijk gaat het vanaf nu goed met de grote wielen en de lage auto, mischien moesten de nieuwe veren zich noch zetten.
Trillen van de pook: de twee aandrijfasdelen juist ten opzichte van elkaar (niet verdraaid?) en de kruis/flensstukken op de juiste manier (indien met nippels: aan de kant met plek ervoor?) gemonteerd?

Uitlaat vandaag aangepast, loopt nu niet meer tegen de body. Scheelt een hoop gerammel/gezoem! Het wasmachine geluid blijft echter nog steeds. Begint pas vanaf 80mph.. Als ik met onze Amazone Combi 140 rij, trilt de pook amper! Misschien is het stuggere bakrubber van de 164 hier ook wel debet aan..

De twee aandrijfasdelen liggen mooi in 1 lijn. Ik kan ze alleen een halve slag draaien, bouten zitten rechthoekig vast. Kruisstukken zijn niet los geweest, met de hand geen speling op te voelen..

Ga van de week het achterste gedeelte eronder vandaan halen. Dan even in de garage 90mph rijden. Als de trilling dan weg is moet ik eens het achterste gedeelte laten balanceren (of kan dat ook ergens in zn geheel? Iemand ervaringen mee?)

Groeten, Boele
Antwoord
in z'n geheel.. ff Funs bellen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:in z'n geheel.. ff Funs bellen..

Bleek iets anders te zijn:

Nogmaals kruiskoppelingen gecheckt, volgespoten met vet, kom ik erachter dat de voorste flens van de OD los zit!! Hierdoor ging ie dus rammelen. Even cardanas eronder vandaan gehaald, moer aangedraaid, pa nog es na laten trekken, weer gemonteerd, trillen over!
Groeten, Boele
Antwoord
vreet tijd en hoofdhaar zoiets... :-X
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ja, dat verwacht je ook niet...
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Jambon schreef:vreet tijd en hoofdhaar zoiets... :-X

Ik zag het pas doordat de nieuwe keerring olie lekte... Heb het idee dat hij nu weer begint te trillen, nog maar even aanzien anders een nieuwe borgmoer kopen.

Nu eerst verder met het uitlijn gedonder. We zijn er nu inmiddels drie keer geweest en nog zijn de gewenste waarden niet correct overgenomen. Eenmalig betaald, dus ze zorgen maar dat ze het fixen. Als ik zelf die apparatuur zou hebben, reed ik al weer vrolijk rond ipv met een trekkende auto..

Misschien toch maar wat shims kopen en een camber meter...
Groeten, Boele
Antwoord
Irritant als je van anderen afhankelijk bent.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Live @ Circuitpark Zandzoort; Boele heeft geen turbo nodig voorlopig, gaat zo al omgebouwde Amazon Turbo's -hard- voorbij ;D ;D ;D
Antwoord
Vet man! Maak ff filmpje Wink
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Citaat:Live @ Circuitpark Zandzoort; Boele heeft geen turbo nodig voorlopig, gaat zo al omgebouwde Amazon Turbo's -hard- voorbij

Ik had last van turbogat...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.163 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)