12 June 2011, 18:02
edwin schreef:Ik had last van turbogat...
Had je nou tóch maar een V8 erin gehangen
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
|
Boele's 1800E opknappen
|
|
12 June 2011, 18:02
edwin schreef:Ik had last van turbogat... Had je nou tóch maar een V8 erin gehangen
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
13 June 2011, 13:46
Haha!
Blok ook wel flink laten werken, evenals mezelf! Genoeg adrenaline in ieder geval. Nu op zoek naar complete remklauwen, verticale stuk tussen de draagarmen en schijven. Eigenlijk het gehele draaiende gedeelte tussen de onder en boven draagarm. Eens kijken of ik dat op de 1800 kan bouwen. Wil graag geventileerde en geperforeerde schijven. Kan ik nog later remmen.. Banden zijn nu trouwens wel echt hard gegaan, ze begonnen een beetje te smelten ![]() ![]() Nu toch echt maar die achterstabilisator eronder maken.. Linkerwiel komt me toch net iets te ver naar boven.. Alhoewel ik met sturen het idee had dat ie DUIDELIJK overstuurt reageerde in tegenstelling tot de driver ;D
Groeten, Boele
22 June 2011, 22:42
Boele, is diet niks voor jou?
http://volvolvo.nl/forum/topic,10601.0/ "ook nog een complete set schijfremmen en eventueel klauwen komt allemaal van een '91 740 af met een b230 blok hoeft niet duur weg"
245L VAN
23 June 2011, 00:23
Sebastiaan! schreef:Boele, is diet niks voor jou? Kan zeker wat zijn.. Heb echter met 242-turbo, Carlo afgesproken dat ik eerst es bij hem in Dordrecht kom kijken hoe of wat.. Heeft ook geen haast.. De naam Cromlech komt me wel bekend voor, dan alleen van het Honda viertakt msb (als het nog bestaat, ongetwijfeld!)
Groeten, Boele
10 August 2011, 20:53
Het toeren is helaas weer voor een paar weken afgelopen....
De 1800 liep sinds afgelopen zaterdag steeds minder lekker. Ik had in eerste instantie het idee dat hij op drie cilinders liep. Na de ontsteking opnieuw afgesteld te hebben, nogmaals gestart, geen soelaas. Dus verder gezocht. Kleppen gesteld, compressie gemeten, bougies gewisseld, bougiekabels, bobine, rotor+rotorkap. Dit mocht allemaal niet baten. Vanavond heeft mijn vader meegekeken. Ik vond dat het blok snel heet werd. Mijn vader wilde graag controleren of de klephoogte gelijk is bij alle kleppen. Dit hebben we opgemeten. Helaas zijn we tot de conclusie gekomen dat de uitlaatklep van de vierde cilinder 6mm minder ver open gaat dan de andere uitlaatkleppen. Bij de compressietest is hier niets uitgekomen, dus nog geen verbrande klep hopelijk.Nu wordt het dus tijd voor een nokkenas wissel. Daar wordt ik niet vrolijk van. Bij een Amazon kan je hem wisselen door je radiateur eruit te halen, lukt dat bij een 1800 ook? Heeft er iemand een slimme truc om de nokvolgers omhoog te houden? Dit scheelt aanzienlijk in de kosten van de koppakking. Eigenlijk zou je een klein grijpertje moeten gebruiken. Ben ik de eerste die hier over nadenkt, of zijn er andere leden die hier een veel betere oplossing voor hebben. Het enige positieve dat ik kan bedenken is dat er nu een hele scherpe as in kan.. Waardoor ik volgend jaar hopelijk weer wat sneller ben op Zandvoort... To be continued.
Groeten, Boele
10 August 2011, 22:48
de achterste nokken willen idd eerder slijten, ik ga ook maar ens meten denk ik.. ik heb ooit een nokkenas gewisseld met alles er nog in, ik gebruikte de stoterstangen, de nokvolger bleef door adhesie aan de stang hangen en had zo net genoeg ruimte / tijd om de as stukje bij beetje naar buiten te halen. Geduld is wel handig..
pas je wel op dat je je niet bezeerd aan de nw nokkenas..
10 August 2011, 23:12
Haha!
Cool dat het gelukt is destijds! Inmiddels erachter dat dat bij mij niet gaat lukken... Ik kan er dan geen HD volgers in proppen.. Dat wordt kop lichten. Autsj! Lijkt er nu toch al weer snel op dat ik richting de 550euro ga. Dat wordt leven op water en brood de komende 2 maanden..
Groeten, Boele
11 August 2011, 09:55
Ik ga dus niet de concurrentie helpen met goede adviezen ;-)
Maar zonder gekheid : lekker waardeloos voor je. Nokvolgers: Je moet zelfs niet overwegen om de oude te laten zitten. Ga ervan uit dat het hele loopvlak is "gepit ". Oude gepitte nokvolgers met een nieuwe nokas is een nogo...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
12 August 2011, 23:40
twee dagen er tussenuit geweest. Het ziet me niet zo lekker om 550euro tegen het blok aan te gooien.
Voor hetzelfde geld moet ik toch een B230 turbo erin kunnen hangen? Ga toch eens bij mn pa informeren wat hij van dat plan vind... Leg ik dit blok wel in de Combi met een k nokkenas die ik nog heb liggen (met volgers) @Edwin: Je hebt gelijk, Ben Flierman vertelde me dit ook al, niet aan (overna)gedacht
Groeten, Boele
12 August 2011, 23:57
dat zijn wel redelijk wat aanpassingen die je dan moet gaan doen.
maar goed een B230 turbo zijn betaalbare blokken.. veel succes ben benieuwd..
V142 BJ1968
L.B. Racing |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen | volvo200liefhebber | 12 | 8.169 |
24 August 2009, 10:15 Laatste bericht: abbabak |
|