5 September 2011, 15:10
fraai sleepertje...
|
Boele's 1800E opknappen
|
|
5 September 2011, 15:33
Volvo 142 B23 schreef:Nog inspiratie nodig voor een turbo'tje erin: http://www.vdbworks.nl/projecten.php?projectid=57Tsja, dan heb je een serieus budget nodig hoor! Deze 1800 heeft ook onafhankelijke wielophanging (ookwel te zien op de foto) en een T5 bak. Onwijs gaaf!
Groeten, Boele
5 September 2011, 16:02
Jambon schreef:welke foto..? ik zie geen McPherson-achtige zaken.. Het achterwiel staat meer naar binnen. Heb er verder nergens foto's van gezien, maar ken de vader van de eigenaar, die heeft overigens een zogenoemde '2300RS'
Groeten, Boele
5 September 2011, 16:19
dan moet je die vader maar ens opbellen, hiervan zijn dringend foto's nodig..
7 September 2011, 20:48
Boele schreef:Hoe bedoel je dat? SNEL & mooi!
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979 ModelCarWorkshop Dutch Rally Events Rally-Cursus
7 October 2011, 18:02
Een update van de PU-bussen!
Funs en ik zijn erachter gekomen dat het een hitteprobleem is. Het PU wordt te warm bij de spaghetti uitlaat. Volgens mij kan daar niets tegen op. Of ik zou een bus van Nylon moeten laten draaien. Toch maar eens een hitte schild maken. Maar hoe!? Er is zo weinig ruimte.. ![]()
Groeten, Boele
7 October 2011, 22:40
Nylon geeft helemaal niks mee, lijkt me ook niet goed. Hoeveel bussen heb je nodig dan 2 of 4?
9 October 2011, 15:48
Funsdaf schreef:Wat ik me nog bedacht is hoe het met de afstelling van de motor is. Ha Funs, 1e opmerking: Ik heb de 2,5inch variant. Het schijnt dat de 421 spaghetti een iets andere vorm heeft. Ik moest namelijk ook een stukje van mijn draagarm afhalen. Ik heb nog steeds geen lasbung gemonteerd, dus weet niet of hij te arm loopt. Onsteking is een 123. Staat op 10graden voor het dooie punt. Mn fan slaat ook niet zo heel snel aan, dus zo snel warmt het blok waarschijnlijk niet op. Uitlaat die de flow niet haalt: Zit wat in. Hij start in 2,5inch. Gaat bij de cardan/achterasbocht over in 2'' waarna hij in iets minder dan 2'' uitblaast via de twee pijpjes. Dit heeft mn vader voor me gelast. Misschien deze setup maar eens laten buigen en zelf iets fabriceren met een einddemper die eindigt in de twee mooie (originele) pijpjes. Dat wil ik namelijk graag behouden. Foto's ga ik opsnorren...
Groeten, Boele
9 October 2011, 15:56
![]() ![]() Zo loopt hij. Waarna er op het eind de originele Walker demper zit met de twee chromen pijpjes.. Dat is ook gelijk de enige demper.
Groeten, Boele
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen | volvo200liefhebber | 12 | 8.156 |
24 August 2009, 10:15 Laatste bericht: abbabak |
|