23 October 2011, 19:36
Tja, maar die past niet zo makkelijk in je broekzak he ;-)
Aan de andere kant staat nog een Ur? Audi Quattro
Groeten, Boele
|
Boele's 1800E opknappen
|
|
23 October 2011, 19:36
Tja, maar die past niet zo makkelijk in je broekzak he ;-)
Groeten, Boele
30 October 2011, 14:25
YES!
Onwijs toevallig! Gisteren het setje dat Dirk te koop aanbied laten schieten, en prompt krijg ik per mail een reactie van een man die een set 'over' heeft met nieuwe Dunlop banden voor een aantrekkelijke prijs! Soms zit het mee zullen we maar zeggen! Verder gisteren twee nieuwe vrienden gemaakt die allebei een 164 turbo hebben/hadden. Draaiend op Megasquirt injectie (de een ook op LPG) Dit wil ik nu ook verder gaan ontwikkelen voor op de 1800. Ik verwijder dan de gehele boschinjectie op de brandstofpomp en injectoren + inlaatspruitstuk na. Dan allemaal nieuwe sensoren en een nieuwe dubbele kabelboom. In het alu inlaatspruitstuk tap ik dan 4 LPG injectoren. Zo moet ik ook nog wel wat vermogenswinst kunnen boeken. + dat het natuurlijk onwijs gaaf is om, naast het gaspedaal, je motor te kunnen managen. Wordt vervolgd.
Groeten, Boele
30 October 2011, 14:44
Boele schreef:YES!...herkenbaar... ;-)
30 October 2011, 19:01
Dat is mooi Boele van die velgen, en met nwe banden, het geluk is met je laten we maar zeggen.
30 October 2011, 21:04
Black Moose schreef:Dat is mooi Boele van die velgen, en met nwe banden, het geluk is met je laten we maar zeggen.Blijkt twee nieuwe banden te zijn, desalniettemin mooi! Deze week na de tentamens maar eens ophalen. Dan banden eraf wippen, kijken of ik ze opnieuw laat coaten, of raad men spuiten aan? Dan nog tobben of het antraciet wordt, of 'standaard' zilver. Dan kan ik daarna mooi nieuwe ventielen monteren en zelf de banden zo uitlijnen dat ik het lood achter de spaken plak. Bij de polarissen ook gedaan. Wel zo mooi. Alleen een k#t werk om zo min mogelijk lood te gebruiken! Ben nu al zover dat ik de afweging moet gaan maken tussen Megasquirt en KDFI. Als je op de site van BS-autotune staat, spreekt de eigenaar vol lof over Kdfi. Toch cind ik het vooral ''Wij van WC eend, adviseren.... WC eend!'' Toch zijn er al meerdere B20's die op Megasquirt/Kdfi lopen. De resultaten zijn duidelijk zichtbaar!!
Groeten, Boele
31 October 2011, 00:30
is al een hoop over KDFI gesproken, aanvankelijk wil ik dat ook, maar hoor teveel gedoe over "aftersales" en da's jammer.. echter als er voldoende gebruikers zijn die ook weten hoe er mee om te gaan moet eea goed te doen zijn.. ik heb het al eerder geschreven, een dergelijk systeem dat "best wel redelijk werkt" zet dus geen dooien aan de zeik.. je wilt met zulk materiaal zo kunnen afregelen dat het geheel goed functioneert alsware het een nieuwe auto die elke morgen probleemloos start en zich dito gedraagt, want daarvoor koop je het ook..
31 October 2011, 11:21
Na de tentamens ga ik eens een begroting maken. Heb al een site gevonden waar ik zie dat ik bijvoorbeeld een TPS van een 850 kan pakken. Dat wordt dus gewoon even naar de sloop. Zo wil ik meer sensoren verzamelen. Alleen een widebandlambda kom je niet onderuit denk ik.
Voor +-1000euro moet ik toch wel alles draaiend hebben. (hoop ik)
Groeten, Boele
31 October 2011, 11:29
da's de enige die ik nog niet heb, alle andere sensoren heb ik van een oude S40 inclusife de DIS ontstekingen..
31 October 2011, 17:58
Jambon schreef:da's de enige die ik nog niet heb, alle andere sensoren heb ik van een oude S40 inclusife de DIS ontstekingen.. Ik ga mn 123 ontsteking behouden. Dit is toch al geschikt voor een injectiesysteem dus ik schijn de pulsen over te kunnen nemen. S40 kan ook goed ja! Kan me niet voorstellen dat de plaatselijke sloop daar hoge prijzen voor gaat rekenen.. Nu bezig met uitrekenen hoeveel het scheelt als ik 1x2cm diepte van de omtrek van het vliegwiel afdraai. Heb nu de smaak met afdraaien te pakken. Misschien een goedkope actie om het vliegwiel te verlichten..
Groeten, Boele
31 October 2011, 18:09
Je kan er niet zomaar een grote cirkel uitdraaien. Bedenk dat een 6000 rpm draaiend vliegwiel een enorme hoeveelheid energie heeft. Bedenk dan waar ongeveer je benen zitten t.o.v. het vliegwiel. En wat er kan gebeuren als het hele ding uit elkaar knalt.
Hier een meer verantwoorde oplossing, gewicht van de buitenkant halen: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110..._light.jpg
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen | volvo200liefhebber | 12 | 8.168 |
24 August 2009, 10:15 Laatste bericht: abbabak |
|