Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Dan is 1,4kg toch best een verschil. Vraag is dan weer wat de krukas, drijfstangen, zuigers en alle aangedreven delen aan massatraagheid doen.
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Dan is 1,4kg toch best een verschil. Vraag is dan weer wat de krukas, drijfstangen, zuigers en alle aangedreven delen aan massatraagheid doen.
Of mijn berekening klopt niet.......
Groeten, Boele
Antwoord
Bereken het volume van twee schijven, een met de oude en een met de nieuwe diameter. Trek ze van elkaar af en je hebt het volume aan ijzer, maal de dichtheid. Ca. 0.27 m en 0.29 m. Of neem de formule voor annulus, A0 = 0.0087964594300514 m2, maal de hoogte 0.02 m, is 176 cc ijzer, aan 8 gr/cc.

In die P1800 link staat hoe je kan berekenen hoeveel voertuiggewicht dat scheelt om op gang te brengen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
De velgen zijn binnen!

[Afbeelding: 6a7b7a39.jpg]

Nu maar eens rustig de banden eraf halen en de velgen laten poedercoaten of spuiten. Hoorde van de vorige eigenaar een vaag verhaal dat coaten slecht gaat doordat het lichtmetaal is en er tijdens het 'bakken' gas ontstaat?

Wie heeft er ervaringen met het coaten van lichtmetalen velgen? Lijkt me goedkoper dan ze laten spuiten.. Ze moeten sowieso altijd gestraald worden toch?
Groeten, Boele
Antwoord
Ik heb mijn velgen laten stralen en er zit een 3 laags coating op.
245L VAN
Antwoord
Sebastiaan! schreef:Ik heb mijn velgen laten stralen en er zit een 3 laags coating op.

3 laags? Primer, Kleur, Blankelak?

Waar heb je dit laten doen en wat moest je afrekenen? Mag per PB!
Groeten, Boele
Antwoord
Die kunnen zeker wel gepoedercoat worden, maar dat moet wel met wat extra zorg gebeuren.
Volgens mij bakken ze de velgen eerst voor, om idd het materiaal te laten in werken of iets dergelijks en daarna gaan ze pas coaten.
Gewoon een goede coater opzoeken lijkt me zo, want je kunt gewoon alles dat zich positief laat laden coaten.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
ZwerverRoodbaard schreef:Die kunnen zeker wel gepoedercoat worden, maar dat moet wel met wat extra zorg gebeuren.
Volgens mij bakken ze de velgen eerst voor, om idd het materiaal te laten in werken of iets dergelijks en daarna gaan ze pas coaten.
Gewoon een goede coater opzoeken lijkt me zo, want je kunt gewoon alles dat zich positief laat laden coaten.

Maandag maar eens bellen.. Is het 'mooier' om de blanke laklaag te laten spuiten? Of ook gewoon laten coaten?
Groeten, Boele
Antwoord
Volgens mij komt er standaard bij het coaten geen blanke lak overheen (is natuurlijk ook niet mogelijk, aanzien al het metaal al is bedekt :p).
Mijn Rial-velgen zijn niet nabehandeld met een blanke laag, maar ik zou ook niet weten of dit heel erg veel bescherming bied tegen de seizoenen.
Die extra lak laag zal wel voor het shinen zijn denk ik zo? Smile
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
heeft allebei zo z'n voordelen.. coaten is taaier, wat dikker en kan tegen een stootje. Kleur en blanke lak laag (gen) is ook wat dikker, verdiept de kleur nog wat en kan een glasachtig oppervlak geven.. zal bij velgen wat minder opvallen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)