Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postma en z'n 245 [Vraag LPG op B230F]
#41
Rob schreef:leuk om te zien dat ie bij de eerste tik weer loopt!

detail, tweede tik :boxing:
Antwoord
#42
Gisteren weer even bezig geweest.

Auto zit weer in elkaar en loopt goed. Alle lampjes in dash doen het weer naar behoren. Wel zit de uitlaat nog vol water (condens + kvs van de lekke kop destijds nog).

Nog te doen:
- DB riem.
- Riem stuurbekrachtiging
- Uitlijnen
- Alle boutjes en moertjes nakijken en natrekken.
- Olie verversen
- Paar kleine andere dingetjes

:-)
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#43
gefeliciteerd!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#44
Thanx!

Zit nu met het volgende,... er is iets niet pluis met de benzine toevoer!

Wilde vandaag een stuk rijden. Bij een lopende motor komt er een straaltje benzine uit de carb. Heb dus de auto maar weer uit gezet. Geen idee wat dit kan zijn, iemand een idee waar te zoeken?
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#45
Als-ie op LPG staat kan dat natuurlijk helemaal niet.

Maar op benzine zou de vlotter niet helemaal afsluiten bijvoorbeeld. En dan stroomt het alle kanten op, de pomp pompt wel door. Is dit een Pierburg (DVG) 175 CDUS?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#46
waar precies komt het straaltje uit? Niet gewoon de pakking?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#47
Vlotter zo idd kunnen. Vreemde is dat er in de middenstand van de brandstof keuze schakelaar ook nog gewoon benzine doorstroomd, de auto blijft dus gewoon lopen terwijl hij hier juist geen enkele brandstof zou moeten hebben.

Dit is een plaatje van de setup. Is nog wel met het oude blok:
[Afbeelding: IMG_0424.jpg]
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#48
LPG-bedrading nagelopen? (benzine-afsluiter?)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#49
Vreemde is dat er in de middenstand van de brandstof keuze schakelaar ook nog gewoon benzine doorstroomd, de auto blijft dus gewoon lopen terwijl hij hier juist geen enkele brandstof zou moeten hebben.

Het duurt bij een carburateurmotor alleen wel een tijdje voordat de auto droogvalt als je de schakelaar op de middenstand zet.
Antwoord
#50
Ja hij blijft wel lopen voor een meter of 500 (op de benzine die nog in de vlotterkamer zit) maar de benzinestroom van pomp naar carb wordt meteen onderbroken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Postma en koppen. Hoofdstuk 2 Postma 245 GL 29 16.011 23 April 2011, 21:23
Laatste bericht: Marc1970
  Postma stelt zich voor Postma 245 GL 55 28.157 12 April 2007, 19:44
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)