Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
relatie tussen de twee instelschroeven lpg-verdamper
#1
Ik vraag me af wat de relatie tussen de twee afstellers is op mijn lovato verdamper. Er zit een kunststof- en een messing afsteller op. Iemand een idee?

Dit is de verdamper:
[Afbeelding: P1010183.jpg]

Messing stelschroef wat moeilijk te zien, maar zit bovenop. Kunststof zit aan de voorkant, net voor de blauwe afsluiter.
Antwoord
#2
Messing is stationaire omloop en kunststof geval bepaalt moment waarop het membraan gas gaat doorlaten.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#3
Ik dacht net andersom, bij mijn Lovato 90kW verdamper (ziet er net zo uit behalve de mijne heeft een 'choke' op het deksel en minder afsluiters erop) gebruik ik de plastic schroef voor stationair/CO. In elk geval reageert de motor er vrij direct op, als een CO schroef op een carburateur.

Die messing zit er ook vast wel ergens op maar die heb ik nog nooit gezien. Kan me voorstellen dat die de gevoeligheid van het membraan regelt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Je bedoelt die onderaan die zwarte ronde knop? en de schroef waar een platte schroevendraaier in kan? Ben namelijk ook benieuwd wat die 2 zijn. Want mijn Volvo 164E loopt momenteel niet echt voordelig.
Antwoord
#5
Die zwarte ronde onderaan is de aftapschroef voor LPG sludge. Ook nuttig af en toe. Die waar de platte schroevedraaier ingaat, gebruik ik voor stationair/CO.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
hoe kun je dan de hoeveelheid lpg afstellen dat doe je dus met die schroef met die platte kan erin?
Antwoord
#7
Bedankt wederom, als het weer het toelaat ga ik weer met de ama aan de gang. Gezien er nu een 32/36 opzit ipv de zenith zal ik (neem ik aan) het eea weer af moeten stellen. Ga eerst met de grote stelschroef aan de gang.

Heb ik het goed dat je deze bij stationair indraait tot de motor moeilijker begint te lopen en dan een halve slag terug?

Messing stelschroef laat ik dan even voor wat ie is.
Antwoord
#8
Co regelen doe je toch met een aparte stelschroef in de gasleiding naar je mengstuk toe?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#9
aernout schreef:Co regelen doe je toch met een aparte stelschroef in de gasleiding naar je mengstuk toe?

Ik heb begrepen dat deze "in-slang" stelschroef alleen de hoeveelheid lpg regelt.
Antwoord
#10
De in-slang schroef (een registerschroef) is de begrenzing voor de maximaal te leveren hoeveelheid LPG. Dus die stel je af dat-ie bij 3000 rpm zo'n beetje begint te knijpen. Als je hem teveel knijpt, wordt-ie te arm bij hoge toeren en krijg je gepingel.

Mijn beide 144's doen het zonder, en dat werkt ook prima. Ws. omdat de maximale flow van de verdamper toevallig ongeveer matcht met de maximale vraag van de motor.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lpg verdamper. Jambon 1 1.668 20 September 2021, 09:07
Laatste bericht: Marc1970
  Verschil in dimensie tussen een B18 en B20 Gert Jan B 10 7.628 19 June 2016, 17:09
Laatste bericht: Jerry
  +t en lpg met verdamper Stevves 2 3.066 6 December 2015, 14:55
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Wie herkent deze verdamper? ZOAB 16 14.580 24 February 2015, 00:45
Laatste bericht: Jerry
  Beste, betrouwbaarste, makkelijkste LPG verdamper? Dopski 1 3.509 4 March 2014, 20:52
Laatste bericht: Marc1970
  Verdamper revisie Rob 3 3.078 14 October 2013, 16:15
Laatste bericht: Jambon
  Revisie verdamper succes! Wimme 6 3.983 18 December 2012, 22:27
Laatste bericht: Wimme
  Pakking tussen kat en voorpijp? Gandalf 4 2.905 16 December 2012, 23:34
Laatste bericht: Potvisboer
  Er stroomt gas uit de verdamper matthijs1 1 1.998 21 September 2012, 23:21
Laatste bericht: jos245
  LPG verdamper kapot na 4 maanden? volvosvenska 18 13.355 30 August 2012, 22:01
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)