Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Proficiat met je prijs!
Een paar ALV's geleden heb ik 'm ook mogen ontvangen ...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
hah! zo werkt het bij mij ook.. de brugjes op rijden lukt niet, er óp zetten wel.. ;-)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Vandaag een 8-gaats B20E opgehaald, een van de laatste series met K-jettronic. Blok heeft pas 110.000km gelopen! Wel nog een ander vliegwiel regelen, deze is volgens mij voor een automaat.

Nu maar eens sparen om hem op te boren naar 2.1, 2.2, 2.3 liter. 2.1liter valt eigenlijk een beetje af. Ik begreep van Ben Flierman dat de B21zuigers te zwaar zijn. En ik dus beter voor Mahles kan gaan.

Of gewoon even met zo'n balletjes apparaat er door en nieuwe zuigerveren..
Dan kan ik het blok reserve houden voor de 1800 of voor de Combi.
[Afbeelding: ea296f79.jpg]
[Afbeelding: 28bd78ad.jpg]

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8!
[Afbeelding: 72bd2339.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
is dit het blok van MP die niet zonder de ES verkocht kon worden..? ben benieuwd wat de diameter van de carterventilatie is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:is dit het blok van MP die niet zonder de ES verkocht kon worden..? ben benieuwd wat de diameter van de carterventilatie is..

Nee dat is hem niet, die had ik ook gezien. Wat zou er met de grootte van de carterventilatie moeten zijn?
Groeten, Boele
Antwoord
ik heb een F-blok, de diameter, of het gat in het blok is groter.. ben benieuwd of een late E dat ook heeft..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:ik heb een F-blok, de diameter, of het gat in het blok is groter.. ben benieuwd of een late E dat ook heeft..

Volgens mij hebben alleen de B18's een klein carterventilatiegat..
Groeten, Boele
Antwoord
Ik heb niet zo veel verstand van opboren maar als je toch bezig bent kan je net zo goed naar 2.3 opboren toch?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Er moet wel iets van het blok overblijven Patrick. Je moet wel oppassen dat de cilinder wanden niet te dun worden. Een vriend van me is bezig met een b20 te tunen. Die is opgeboord naar 2130cc en daar zitten ook Mahle zuigers in Boele.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Boele schreef:Volgens mij hebben alleen de B18's een klein carterventilatiegat..
toen mijn vervangende blok werd gereviseerd heb ik alle aanverwanten opgefrist en bij het opbouwen "viel" de carterventilatie nog net niet naar binnen.. de oude erbij gepakt, en idd, groter.. dat was een verschil tussen "69 B20A en eind "74 (kenteken "75) B20F..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)