6 June 2012, 21:31
Proficiat met je prijs!
Een paar ALV's geleden heb ik 'm ook mogen ontvangen ...
Een paar ALV's geleden heb ik 'm ook mogen ontvangen ...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
|
Boele's 1800E opknappen
|
|
6 June 2012, 21:31
Proficiat met je prijs!
Een paar ALV's geleden heb ik 'm ook mogen ontvangen ...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
6 June 2012, 21:33
hah! zo werkt het bij mij ook.. de brugjes op rijden lukt niet, er óp zetten wel.. ;-)
9 June 2012, 23:47
Vandaag een 8-gaats B20E opgehaald, een van de laatste series met K-jettronic. Blok heeft pas 110.000km gelopen! Wel nog een ander vliegwiel regelen, deze is volgens mij voor een automaat.
Nu maar eens sparen om hem op te boren naar 2.1, 2.2, 2.3 liter. 2.1liter valt eigenlijk een beetje af. Ik begreep van Ben Flierman dat de B21zuigers te zwaar zijn. En ik dus beter voor Mahles kan gaan. Of gewoon even met zo'n balletjes apparaat er door en nieuwe zuigerveren.. Dan kan ik het blok reserve houden voor de 1800 of voor de Combi. ![]() ![]() 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8!
Groeten, Boele
9 June 2012, 23:52
is dit het blok van MP die niet zonder de ES verkocht kon worden..? ben benieuwd wat de diameter van de carterventilatie is..
9 June 2012, 23:58
Jambon schreef:is dit het blok van MP die niet zonder de ES verkocht kon worden..? ben benieuwd wat de diameter van de carterventilatie is.. Nee dat is hem niet, die had ik ook gezien. Wat zou er met de grootte van de carterventilatie moeten zijn?
Groeten, Boele
10 June 2012, 00:04
ik heb een F-blok, de diameter, of het gat in het blok is groter.. ben benieuwd of een late E dat ook heeft..
10 June 2012, 00:21
Jambon schreef:ik heb een F-blok, de diameter, of het gat in het blok is groter.. ben benieuwd of een late E dat ook heeft.. Volgens mij hebben alleen de B18's een klein carterventilatiegat..
Groeten, Boele
10 June 2012, 01:12
Ik heb niet zo veel verstand van opboren maar als je toch bezig bent kan je net zo goed naar 2.3 opboren toch?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
10 June 2012, 10:23
Er moet wel iets van het blok overblijven Patrick. Je moet wel oppassen dat de cilinder wanden niet te dun worden. Een vriend van me is bezig met een b20 te tunen. Die is opgeboord naar 2130cc en daar zitten ook Mahle zuigers in Boele.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
10 June 2012, 10:43
Boele schreef:Volgens mij hebben alleen de B18's een klein carterventilatiegat..toen mijn vervangende blok werd gereviseerd heb ik alle aanverwanten opgefrist en bij het opbouwen "viel" de carterventilatie nog net niet naar binnen.. de oude erbij gepakt, en idd, groter.. dat was een verschil tussen "69 B20A en eind "74 (kenteken "75) B20F.. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen | volvo200liefhebber | 12 | 8.163 |
24 August 2009, 10:15 Laatste bericht: abbabak |
|