Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo 142 B23 schreef:Er moet wel iets van het blok overblijven Patrick. Je moet wel oppassen dat de cilinder wanden niet te dun worden. Een vriend van me is bezig met een b20 te tunen. Die is opgeboord naar 2130cc en daar zitten ook Mahle zuigers in Boele.
dat plus de nodige fijnslijperij en ademhaling levert al behoorlijk wat op. Ik rijdt regelmatig met andere "B20A's" en dan is het altijd weer opmerkelijk wat m'n eigen blokkie doet na weet ik hoeveel km inmiddels met ook 1 miezerige Stromberg er op en gewoon standaard zuigers..
'tis net ff meer inhoud, grotere neusgaten en verminderde massa die er een feestje van maken, uiteraard "in it's own right" want een modern dieseltje trekt r z'n schouders voor op.. maar die ruiken niet zo lekker...
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Volvo 142 B23 schreef:Er moet wel iets van het blok overblijven Patrick. Je moet wel oppassen dat de cilinder wanden niet te dun worden. Een vriend van me is bezig met een b20 te tunen. Die is opgeboord naar 2130cc en daar zitten ook Mahle zuigers in Boele.
Heb even gekeken, maar kan niet zo snel Mahle zuigers vinden. Kan jij me verder helpen? Zo kan ik ook een kostenprognose maken.
Opboren naar 2.3 gaat sowieso niet lukken, dan zal je iets met de slag moeten doen. Dat is vaker gedaan want ze schijnen er ook met 2.5liter te zijn..
Groeten, Boele
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
10 June 2012, 12:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 June 2012, 12:20 door Jambon.)
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
10 June 2012, 13:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 June 2012, 20:28 door frox.)
Nou. Dat gaat dan wel een racekanon worden die 1800 van jou :biggrin:
Ik zou zowiezo dan de kop laten flowen zoals Jambon heeft gedaan, daar kan je ook echt een hoop mee winnen.
Daar staat hier een hoop over in:
Turbo bricks en hier
Hier nog een paar goeie plaatjes van doorsnedes:
oude situatie:
nieuwe situatie:
-edit- : volgens mij is dit de inlaat kant?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zeg Froxert, het is de bedoeling dat je je auto opbouwt en niet om ieder wissewasje in stukken zaagt..! :frown:
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Boele schreef:Heb even gekeken, maar kan niet zo snel Mahle zuigers vinden. Kan jij me verder helpen? Zo kan ik ook een kostenprognose maken.
Opboren naar 2.3 gaat sowieso niet lukken, dan zal je iets met de slag moeten doen. Dat is vaker gedaan want ze schijnen er ook met 2.5liter te zijn..
http://www.ebay.ch/itm/4-Volvo-Kolben-96..._500wt_689
Maar voor een B23A heeft hij ze ook voor CHF 270.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Boele schreef:Heb even gekeken, maar kan niet zo snel Mahle zuigers vinden. Kan jij me verder helpen? Zo kan ik ook een kostenprognose maken.
Nee dat zou ik zo niet weten. Maar googlen op b21 Mahle moet wel wat opleveren verwacht ik?
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Had je deze al gevonden?
TB: B20 modifications
Berichten: 68
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2011
B21 zuigers te zwaar??? Ehhh juist ja.... Onzin dus.
En drie keer raden waar B21 zuigers geproduceerd worden.. Juist ja.. Mahle!
Setje zuigers moet wel tevoorschijn te toveren zijn. En hoeft echt niet perse nieuw te zijn hoor, laat je niet gek maken Boele!!
Owja, zo'n balletjes apparaat heet een 'hoon'
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
8valve schreef:En hoeft echt niet perse nieuw te zijn hoor, laat je niet gek maken Boele!!
Hmm.. Waar heb ik dat setje gebruikte setje zuigers van de B21E!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..