Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Ik weet niet meer als jij Rob, b20 blok opgeboord naar b21 na een jaar rijden gat in cilinderwand.
Dus als je zoiets wilt doen van te voren je blok even laten ""blueprinten"" kan denk ik veel narigheid voorkomen.
Waarom wil je hem opboren naar b21 vanwege vermogen of omdat je op de maximale overmaat zit?
Voor extra vermogen is er veeel meer uit te halen door goede nokkenas en een goed geflowde kop en snelle carbs.
Antwoord
Als je er toch mee doorgaat: http://volvolvo.nl/showthread.php?t=11678
Gratis b21a blok af te halen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Onlangs had ik de Techedge 2J9 controller gekocht. Hiermee kan ik het mengsel meten in de uitlaat, en actie op ondernemen.
Zo zal de 1800 zuiniger en beter gaan lopen.

Om de sensor in de uitlaat te monteren, heb ik een zogenaamde lasbung geplaatst.
Lassen ben ik niet zo goed in, dus ben ik langs het constructiebedrijf van mijn oom gegaan.
[Afbeelding: 698a8afd.jpg]

Vervolgens heb ik de uitlaat weer gemonteerd met de lambdasensor er in. De draden van de sensor heb ik beter afgewerkt met siliconenkit, zo kan er geen vocht bij.
[Afbeelding: 85ffd7f1.jpg]

Uiteindelijk heb ik de controller gekalibreerd met behulp van een Windows laptop (werkt helaas niet op OsX. 58.8 is de AFR waarde waarbij er alleen maar zuurstof gemeten wordt. Door het laten stromen van gas uit een aansteker, heb ik kunnen testen of de sensor goed werkte alvorens hem in te bouwen.
[Afbeelding: 21cd5c76.jpg]

Op dit plaatje is te zien dat de AFR waarde rond de 13,5 is bij stationair. Dat is de ideale waarde bij LPG. Voor benzine is dat 14,7. Het afstellen onder belasting is erg lastig. Hier gaan nog wat uren in zitten. Een leuke klus voor de zomer. Nu ga ik eerst uitzoeken hoe ik de verdamperdruk van de LPG verdamper kan bepalen. Anders zijn er teveel stel-variabelen.
[Afbeelding: 1686b552.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
Na de tip van Dennis, heb ik ook een motorbok gekocht bij Datona. Verzendkosten waren slechts 3euro. Hij is stevig zat, ik durf er best een 6 in lijn aan te knopen.
[Afbeelding: 20120626-231910.jpg]

Nu nog op zoek naar een nieuwe kettingmotortakel.
Groeten, Boele
Antwoord
Eindelijk de heldere koplampen met de Bi-Xenon set van Funs gemonteerd in de 1800. Staat erg gaaf.

[Afbeelding: 3c6fd7ac.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
kijk, en hoe is het lichtbeeld..? ik heb vernomen dat dat in deze combi lastig is.. welke koplampen heb je nu?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:kijk, en hoe is het lichtbeeld..? ik heb vernomen dat dat in deze combi lastig is.. welke koplampen heb je nu?

Ik heb ze afgesteld bij een BMW dealer waar ik vroeger werkte. Gevraagd naar het lichtbeeld, schijnt in orde te zijn. Licht moest onder een bepaalde lijn blijven.
Groeten, Boele
Antwoord
dan issut goed.. en het merk van het glaswerk..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ziet er leuk uit zo! Plaatje van het totaal?
Antwoord
Een AFR van 13.5 op LPG is veel te rijk. Moet 15.5 zijn bij lpg (lambda = 1). En bij benzine idd 14.7 = lambda 1
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)