5 August 2012, 11:07
Staat goed die lampen! (typ ik bijna Lambda)
|
Boele's 1800E opknappen
|
|
5 August 2012, 11:07
Staat goed die lampen! (typ ik bijna Lambda)
Misschien een handig overzichtje:
[table="width: 500, class: grid, align: center"] [tr] [td]Lambda [/td] [td]Petrol[/td] [td]LPG[/td] [td]Methanol[/td] [td]Ethanol[/td] [/tr] [tr] [td]0.90-[/td] [td]13.2[/td] [td]14.0[/td] [td]5.8[/td] [td]8.1[/td] [/tr] [tr] [td]0.95-[/td] [td]14.0[/td] [td]14.7[/td] [td]6.1[/td] [td]8.6[/td] [/tr] [tr] [td]1.00-[/td] [td]14.7[/td] [td]15.5[/td] [td]6.4[/td] [td]9.0[/td] [/tr] [tr] [td]1.05- [/td] [td]15.4[/td] [td]16.3[/td] [td]6.7[/td] [td]9.5[/td] [/tr] [tr] [td]1.10- [/td] [td]16.2[/td] [td]17.1[/td] [td]7.0[/td] [td]9.9[/td] [/tr] [/table] bron:http://www.dtec.net.au/Lambda%20Testing%...verter.htm
9 August 2012, 21:42
8valve schreef:Een AFR van 13.5 op LPG is veel te rijk. Moet 15.5 zijn bij lpg (lambda = 1). En bij benzine idd 14.7 = lambda 1 Thanks Jelmar, Ik was er inmiddels al achter. Ik had het verkeerd om omgerekend ;-)
Groeten, Boele
10 September 2012, 15:32
Gisteren de achterstabilisatorstang gemonteerd van IPD. Stuurt nu toch een heel stuk strakker op een knooppunt. WÃl iets listiger.
![]() ![]() Verder heb ik een start gemaakt met het programmeerbare injectiesysteem. Alle onderdelen zijn binnen. Ik heb gekozen voor het Universal-EMS4 systeem met kabelboom. Hier heb ik goede ervaringen over gehoord en de aansluitingen schijnen beter te zijn dan de KdfI variant. De prijzen zijn vrijwel gelijk, dus de keuze was snel gemaakt. Zodra ik de auto goed lopend op benzine heb, ga ik beginnen met LPG injectie. Uit ervaring weet ik dat LPG lastiger reageert dan benzine. Wordt nog een flinke klus. Ik ga allereerst beginnen met het triggerwheel pas te maken op de voorste krukaspoelie. To be continued.
Groeten, Boele
10 September 2012, 15:45
Nice! Ik ben benieuwd hoe je het triggerwheel goed en gecentreerd vast gaat zetten. Ik heb me wel eens laten vertellen dat het afdraaien van een originele dubbele poelie (het type uit een stuk) een goede basis is. Maar ja, zie die dan eerst maar eens te vinden.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
10 September 2012, 21:02
oudevolvo schreef:Nice! Ik ben benieuwd hoe je het triggerwheel goed en gecentreerd vast gaat zetten. Ik heb me wel eens laten vertellen dat het afdraaien van een originele dubbele poelie (het type uit een stuk) een goede basis is. Maar ja, zie die dan eerst maar eens te vinden. Is dat de poelie van de airco, Lars? Die heb ik nog liggen. Mijn vader vind dit soort klusjes altijd erg leuk, dus hij heeft met een poelie wat geprobeerd en de foto's doorgemaild. Altijd leuk: ![]() ![]() Jambon schreef:hoe dik is je stabi voor..?28mm uit mijn hoofd? De dikke variant van IPD.
Groeten, Boele
11 September 2012, 11:01
Dat heeft je vader netjes gefixt.
Ik dacht inderdaad de dubbele poelie van de airco. Er zijn (minimaal) twee types, de massieve: ![]() En degene uit twee delen (dan is dus alleen de voorste anders): ![]() De eerste is dan meer geschikt als basis dan de tweede. Maar zoals je vader het heeft gedaan is ook heel mooi.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
11 September 2012, 15:00
Op zich kan van een enkele poelie ook wel 5mm af, alleen dan heb je geen graden aanduiding meer.
Voor nu zit het triggerwheel voorop de poelie. Achterop is mooier. Ik ga vandaag bij mijn ouders maar even zoeken naar een aircopoelie.
Groeten, Boele
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen | volvo200liefhebber | 12 | 8.163 |
24 August 2009, 10:15 Laatste bericht: abbabak |
|