Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
17 September 2012, 00:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 September 2012, 12:26 door Boele.)
Groeten, Boele
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
hmm.. maar ens snel proberen of ze passen dan...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Lijkt me doodeng om je "vriendin"achter te laten in dat winkelcentrum met al die leuke kinderhandjes.
Ook al mag je een dagje vreemd gaan met een C70t5...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
edwin schreef:Lijkt me doodeng om je "vriendin"achter te laten in dat winkelcentrum met al die leuke kinderhandjes.
Ook al mag je een dagje vreemd gaan met een C70t5...
Een beetje risico nemen kan nooit kwaad. ;-)
Groeten, Boele
Berichten: 68
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2011
Minder 'gevaarlijk' als een dagje volgas trappen op CPZ... Toch Boele
Als je vragen hebt over de EMS weet je me te vinden

Maak het steun'tje' voor de VR sensor steviger dan je denkt nodig hebben, dan komt het goed.
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
18 September 2012, 16:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 September 2012, 16:55 door Dopski.)
Boele schreef:Onlangs had ik de Techedge 2J9 controller gekocht. Hiermee kan ik het mengsel meten in de uitlaat, en actie op ondernemen.
Zo zal de 1800 zuiniger en beter gaan lopen.
Ik zat te kijken naar een AEM Uego die kan volgens mij geen toerental loggen... kan de jouwe dat wel?
edit: zag dat iemand dat al beantwoord had. zou bij je jouwe moeten kunnen... Heb je al geprobeerd gelijktijdig AFR en RPM te loggen? Ben benieuwd of dat een beetje werkt.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
DopdeDouwer schreef:Ik zat te kijken naar een AEM Uego die kan volgens mij geen toerental loggen... kan de jouwe dat wel?
edit: zag dat iemand dat al beantwoord had. zou bij je jouwe moeten kunnen... Heb je al geprobeerd gelijktijdig AFR en RPM te loggen? Ben benieuwd of dat een beetje werkt.
Ik kan idd mijn AFR en RPM loggen. Dan zie je ook leuk de verbanden. Nadeel is dat er voor OSX geen logprogramma's zijn. En om nu speciaal daarvoor windows te gaan draaien.. Heb helaas geen windows laptop liggen. Gelukkig is voor het Injectieverhaal Tunerstudio wel beschikbaar voor OSX.
8valve schreef:Minder 'gevaarlijk' als een dagje volgas trappen op CPZ... Toch Boele 
Als je vragen hebt over de EMS weet je me te vinden 
Maak het steun'tje' voor de VR sensor steviger dan je denkt nodig hebben, dan komt het goed.
Thanks! Zal ik zeker doen.
Steuntje ga ik van het weekend mee knutselen. Wil hem een beetje verbergen. Triggerwheel wil ik laten coaten, maar heb begrepen dat de VR sensor hem dan slechter gaat zien door de coating. Jij ervaring mee?
Groeten, Boele
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Boele schreef:Ik kan idd mijn AFR en RPM loggen. Dan zie je ook leuk de verbanden. Nadeel is dat er voor OSX geen logprogramma's zijn. En om nu speciaal daarvoor windows te gaan draaien.. Heb helaas geen windows laptop liggen. Gelukkig is voor het Injectieverhaal Tunerstudio wel beschikbaar voor OSX.
Thanks! Zal ik zeker doen.
Steuntje ga ik van het weekend mee knutselen. Wil hem een beetje verbergen. Triggerwheel wil ik laten coaten, maar heb begrepen dat de VR sensor hem dan slechter gaat zien door de coating. Jij ervaring mee?
VR=
EMS=(zat vroeger wel op m'n Minitrix.._)
AFR=
RPM= rounds per minute..?
AEM Uego=
OSX=(merknaam perhaps..?)
KKDWD=
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Jambon schreef:VR=
EMS=(zat vroeger wel op m'n Minitrix.._)
AFR=
RPM= rounds per minute..?
AEM Uego=
OSX=(merknaam perhaps..?)
KKDWD=
EMS=afkorting weet ik niet precies; is computer gestuurd motor management.
AFR=Air Fuel Ratio (je brandstofmengsel gemeten met een breedband lamdasonde)
RPM=klopt, toeren
AEM Uego=
apparaatje van AEM dat een controller (lezertje) en display (wijzertje) in een is. Die geeft je brandstof mengsel dus weer.
OSX=
besturingssysteem van Apple, waar je iedereen altijd heel blij mee is, totdat je tegen software aanloopt dat alleen op Windows draait.
KKDWD=
Kijken wattie doet?..
Je brandstof mengel kan nogal veranderen afhankelijk van het aantal toeren lijkt me, vandaar dat ik die 2 variabelen graag naast mekaar zou zien. En dan niet alleen op je dashboard (toerenteller+Uego), maar door het te loggen in een grafiekje ofzo.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Dop,
Opzich zou ik graag snelheid, toerental en AFR willen zien. Onder belasting verschilt dat nogal.
Groeten, Boele