Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Afgelopen weekend heb ik de 1800 geruild tegen een C70 T5.
Volvo dealer Hooftman had een 1800 nodig op de stand voor de oldtimerdag in Alphen aan den Rijn. Het blijkt dat het design van de V40 afgekeken is van de deur van de 1800. Dat was mij nog niet opgevallen.

[Afbeelding: file.jpg]
[Afbeelding: DSC_0569.jpg]
[Afbeelding: DSC_0578.jpg]
[Afbeelding: DSC_0590.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
hmm.. maar ens snel proberen of ze passen dan...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Lijkt me doodeng om je "vriendin"achter te laten in dat winkelcentrum met al die leuke kinderhandjes.
Ook al mag je een dagje vreemd gaan met een C70t5...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
edwin schreef:Lijkt me doodeng om je "vriendin"achter te laten in dat winkelcentrum met al die leuke kinderhandjes.
Ook al mag je een dagje vreemd gaan met een C70t5...

Een beetje risico nemen kan nooit kwaad. ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
Minder 'gevaarlijk' als een dagje volgas trappen op CPZ... Toch Boele Wink

Als je vragen hebt over de EMS weet je me te vinden Wink
Maak het steun'tje' voor de VR sensor steviger dan je denkt nodig hebben, dan komt het goed.
Antwoord
Boele schreef:Onlangs had ik de Techedge 2J9 controller gekocht. Hiermee kan ik het mengsel meten in de uitlaat, en actie op ondernemen.
Zo zal de 1800 zuiniger en beter gaan lopen.

Ik zat te kijken naar een AEM Uego die kan volgens mij geen toerental loggen... kan de jouwe dat wel?

edit: zag dat iemand dat al beantwoord had. zou bij je jouwe moeten kunnen... Heb je al geprobeerd gelijktijdig AFR en RPM te loggen? Ben benieuwd of dat een beetje werkt.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Ik zat te kijken naar een AEM Uego die kan volgens mij geen toerental loggen... kan de jouwe dat wel?

edit: zag dat iemand dat al beantwoord had. zou bij je jouwe moeten kunnen... Heb je al geprobeerd gelijktijdig AFR en RPM te loggen? Ben benieuwd of dat een beetje werkt.

Ik kan idd mijn AFR en RPM loggen. Dan zie je ook leuk de verbanden. Nadeel is dat er voor OSX geen logprogramma's zijn. En om nu speciaal daarvoor windows te gaan draaien.. Heb helaas geen windows laptop liggen. Gelukkig is voor het Injectieverhaal Tunerstudio wel beschikbaar voor OSX.

8valve schreef:Minder 'gevaarlijk' als een dagje volgas trappen op CPZ... Toch Boele Wink

Als je vragen hebt over de EMS weet je me te vinden Wink
Maak het steun'tje' voor de VR sensor steviger dan je denkt nodig hebben, dan komt het goed.

Thanks! Zal ik zeker doen.

Steuntje ga ik van het weekend mee knutselen. Wil hem een beetje verbergen. Triggerwheel wil ik laten coaten, maar heb begrepen dat de VR sensor hem dan slechter gaat zien door de coating. Jij ervaring mee?
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Ik kan idd mijn AFR en RPM loggen. Dan zie je ook leuk de verbanden. Nadeel is dat er voor OSX geen logprogramma's zijn. En om nu speciaal daarvoor windows te gaan draaien.. Heb helaas geen windows laptop liggen. Gelukkig is voor het Injectieverhaal Tunerstudio wel beschikbaar voor OSX.

Thanks! Zal ik zeker doen.

Steuntje ga ik van het weekend mee knutselen. Wil hem een beetje verbergen. Triggerwheel wil ik laten coaten, maar heb begrepen dat de VR sensor hem dan slechter gaat zien door de coating. Jij ervaring mee?

VR=
EMS=(zat vroeger wel op m'n Minitrix.._)
AFR=
RPM= rounds per minute..?
AEM Uego=
OSX=(merknaam perhaps..?)
KKDWD=
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:VR=
EMS=(zat vroeger wel op m'n Minitrix.._)
AFR=
RPM= rounds per minute..?
AEM Uego=
OSX=(merknaam perhaps..?)
KKDWD=

EMS=afkorting weet ik niet precies; is computer gestuurd motor management.
AFR=Air Fuel Ratio (je brandstofmengsel gemeten met een breedband lamdasonde)
RPM=klopt, toeren
AEM Uego= apparaatje van AEM dat een controller (lezertje) en display (wijzertje) in een is. Die geeft je brandstof mengsel dus weer.
OSX=besturingssysteem van Apple, waar je iedereen altijd heel blij mee is, totdat je tegen software aanloopt dat alleen op Windows draait.
KKDWD=Kijken wattie doet?..

Je brandstof mengel kan nogal veranderen afhankelijk van het aantal toeren lijkt me, vandaar dat ik die 2 variabelen graag naast mekaar zou zien. En dan niet alleen op je dashboard (toerenteller+Uego), maar door het te loggen in een grafiekje ofzo.
Antwoord
Dop,

Opzich zou ik graag snelheid, toerental en AFR willen zien. Onder belasting verschilt dat nogal.
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)