Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
De tijd zal het uitwijzen....
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Heb je voor Volvo ook zo'n lijstje?
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Rubicon schreef:Hans Nicolai schreef:Is natuurlijk geen tekst van Geestschrijver.......
, maar volgens mij bedoelen ze dat het niet meer uitmaakt of een auto drie jaar oud is of 10 jaar....het aantal gebreken..... :
Lol, inderdaad. Moderne auto's zijn, ondanks nieuwe, toegepaste technieken, op termijn even vatbaar voor bepaalde gebreken na een bepaalde auto's als oudere auto's na een bepaalde leeftijd (en die dus geproduceerd zijn zonder de 'vernieuwende technologieën van de hedendaagse, moderne auto's). Productiejaar maakt niks uit, verslijten doen ze allemaal even sterk.
en toch zie je steeds meer old-timers op de weg.....dus in de loop van de tijd zijn er dus kwalitatief ook verbeteringen aangebracht........of zijn we met z'n allen wat zuiniger geworden...
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
Funsdaf schreef:Moderniseren betekend ook voor 90% kostprijsbesparing.
En daardoor wordt de kwaliteit echt niet beter.
Autofabrikanten stellen gewoon minimale eisen, voldoet de toeleverancier daaraan (want autofabrikanten maken niets zelf) dan is het goed.
Zelfs als je er niet 100% aan voldoet wordt het vaak ook goedgekeurd.
Bron van deze kennis?
Ik werk zelf op de testafdeling van een toeleverancier voor de automobielindustirie (o.a. Volvo, VW, LandRover, Renault, Citroen GM enz.)
en heb er dus dagelijks mee te maken.
Het is dus heel positief dat er niet meer kapot gaat dan vroeger, aangezien alles, goedkoper, lichter en kleiner moet worden.
Nieuwe Volvo's worden ook niet meer gemaakt voor een geplande levensduur van 23jaar! zoals bij onze 200 serie.
15 jaar is een hele normale levensduur van een auto, daarna is het volgens de fabrikant gewoon weggooien en een nieuwe kopen.
ik denk dat de meeste fabrikanten inderdaad denken `niet te lang meegaan die auto, over een jaar of 10 moeten de mensen toch weer ons nieuwere model kopen anders verkopen we te weinig nieuw`
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.