Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
262C te koop
Kun je niet gewoon een tijdelijk (keurings)kenteken aanvragen dan? Moet toch mogelijk zijn. Zodat je bij de grensovergang die er op schroeft i.p.v. de engelse? En verzekeren lijkt me zowieso geen probleem voor die rit, toch?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Citaat:Aangifte doen voor invoerrechten en/of BTW
Wanneer u met uw in het buitenland aangeschafte auto of motor op de Nederlandse openbare weg wilt gaan rijden, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. E?n daarvan is de aangifte voor invoerrechten en/of BTW.

U heeft uw auto of motor gekocht in een EU-land?
U hoeft geen aangifte te doen voor de invoerrechten en de BTW, wanneer het gaat om een auto of motor met een (normaal) kenteken. Er wordt echter onderscheid gemaakt tussen nieuwe en gebruikte auto?s en motoren.
Bij de invoer van nieuwe auto?s en motoren bent u BTW verschuldigd. Bij de invoer van gebruikte auto?s en motoren hoeft u geen BTW af te dragen. Onder ?gebruikt? wordt verstaan een auto of motor die 6.000 km of meer heeft gereden en waarvan het kenteken minimaal zes maanden oud is.

U heeft uw auto of motor gekocht buiten de EU?
U moet aangifte doen bij de Douane. Dat doet u op het moment dat de auto of motor in Nederland wordt ingevoerd. De Douane brengt u vervolgens invoerrechten en BTW in rekening. Om aangifte te doen, heeft u het formulier ?Enig Document? nodig, verkrijgbaar bij de Douane.

Citaat:Uw voertuig in Nederland invoeren

Als u in het buitenland een auto of motor hebt gekocht, moet u rekening houden met een aantal voorwaarden voordat u met dit voertuig in Nederland van de openbare weg gebruik kunt maken:

-In een aantal gevallen moet u aangifte doen voor invoerrechten en/of BTW;
-het voertuig laten onderzoeken door de RDW;
-aangitfte doen voor de BPM bij een BPM-aangiftepunt van de Douane;
-de BPM betalen
-voor personenauto's en lichte bedrijfsauto's de verwijderingsbijdrage betalen.
-Na afronding van bovenstaande punten ontvangt u het kentekenbewijs;
-kentekenplaten laten maken;
-motorrijtuigenbelasting betalen
-een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor uw auto of motor hebben afgesloten.

Citaat:U heeft uw auto of motor gekocht in een EU-land?
U hoeft geen aangifte te doen voor de invoerrechten en de BTW, wanneer het gaat om een auto of motor met een (normaal) kenteken. Er wordt echter onderscheid gemaakt tussen nieuwe en gebruikte auto?s en motoren.
Bij de invoer van nieuwe auto?s en motoren bent u BTW verschuldigd. Bij de invoer van gebruikte auto?s en motoren hoeft u geen BTW af te dragen. Onder ?gebruikt? wordt verstaan een auto of motor die 6.000 km of meer heeft gereden en waarvan het kenteken minimaal zes maanden oud is.
Antwoord
thnx, maar was ik al Big Grin Big Grin Big Grin
probleem is dat RDW & Douane elkaar tegenspreken>,
RDW zegt: Voertuig mag Nederland niet in op Engelse platen( ook niet invoerplaten) met Nederlandse bestuurder( who cares Big Grin ), maar als ik van de boot afkom wil ik wel weten of ik aangifte moet doenb bij Douane, wat het RDW ook beweert!
Douane daarintegen zegt dat RDW eerst auto moet keuren, vaststellen of ie idd 25 jaar of ouder is, en dan pas evt. BPM betalen.
op zich geen prob. maar wil niet worden gecopnfronteerd met een goedkope auto en mega bijtelling naderhand Sad Sad Sad of problemen met kenteken aanvragen Confusedhock:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
wacht ik bel even iemand die dit wel eens gedaan heeft. :-D
Antwoord
heb 9 jaar geleden Guilia uit Itali? gahaald, maar was toe stukken makkelijker Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Volgens die kennis, maar hij zei er bij dat hij geen ervaring met Engeland had, hoef jij geen inivoerrechten, BPM of BTW te betalen.

Vroeger tot 25 jaar blijft het BPM bedrag 8%, voor oudere wagens vervalt de BPM plicht volgens hem en hoef je dat dus niet te betalen. Of je vervolgens invoerrechten moet betalen is niet duidelijk. Hij meent van niet.

Als tip zei hij; probeer eens een engelse autoclub (MG ofzo) te bellen en wat info te verkrijgen. Die voeren natuurlijk vaker in vanuit GB. ;-) Maar misschien kan KNAC je al helpen.
Antwoord
PP, kun je niet kijken of slijm-slijm-aardige-mevrouw even faxje wil sturen met wat gegevens: onder het mom van voor de zekerheid voor onderweg?! Heb je in elk geval wat vastigheid voor 'later'.

(Ik dacht trouwens dat je douanekantoor gewoon dichtst bij je eigen woonplaats kon kiezen; niet perse direkt bij binnenkomst met de boot. Maar dat weet ik niet zeker)
79-er 242 GT B23e
Antwoord
Ik denk dat het ding rijdend ophalen nog niet zo makkelijk zal zijn ivm verzekeringen en kentekenplaten enzo; je kunt de gok nemen en gewoon NL in rijden met de Engelse platen en hier goede afspraken met je verzekering over maken (wat waarschijnlijk niet mee zal vallen) of inderdaad alvast een ketekenkeuring aanvragen bij de RDW, maar dan kun je de tijdelijke keuringsplatenplaten (die je wel zelf mag maken) alleen op de keuringsdag gebruiken, oftewel vanuit de UK meteen doorrijden naar het RDW keuringsstation...
Ik zou het ding op een aanhanger o.i.d. pleuren, platen eraf en zo in ??n keer doorrijden naar je stallingsruimte in afwachting van de kentekenkeuring.
Antwoord
Divadi schreef:Ik denk dat het ding rijdend ophalen nog niet zo makkelijk zal zijn ivm verzekeringen en kentekenplaten enzo; je kunt de gok nemen en gewoon NL in rijden met de Engelse platen en hier goede afspraken met je verzekering over maken (wat waarschijnlijk niet mee zal vallen) of inderdaad alvast een ketekenkeuring aanvragen bij de RDW, maar dan kun je de tijdelijke keuringsplatenplaten (die je wel zelf mag maken) alleen op de keuringsdag gebruiken, oftewel vanuit de UK meteen doorrijden naar het RDW keuringsstation...
Ik zou het ding op een aanhanger o.i.d. pleuren, platen eraf en zo in ??n keer doorrijden naar je stallingsruimte in afwachting van de kentekenkeuring.

PP,

Het probleem zit 'm in de verzekering. In de UK is een verzekering persoonlijk per auto. En in Nederland op de auto op NL kenteken.

Dit probleem speelde laatst op het Scimitar forum voor een Belg. Ik zal eens wat navraag doen hoe dat is opgelost. Kost wel een dag of zo, denk ik.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
In Belgie op de automarkt kun je ter plekke een exportkenteken verkrijgen inclusief verzekering om de auto naar je thuisland in Europa te rijden.
Ik weet niet of zo'n mogelijkheid ook in Engeland bestaat, maar anders blijft er weinig anders over dan de auto met een auto-ambulance op te halen.
Als Nederlander met een buitenlands kenteken in Nederland rijden is niet toegestaan ivm met de BPM die we hier hebben. De douane laat het bij een eerste overtreding echter meestal bij een waarschuwing.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Noob vragen van een 262C newby... Zaagmans 4 9.406 24 September 2012, 10:11
Laatste bericht: RonnieDuck
  Te koop 262 Bertone Coupé Jambon 5 8.119 20 November 2009, 17:26
Laatste bericht: Jambon
  volvo 262C gereviseerde motor: stationair goed, bij gas geven 3 cylinders weg?!! killercroc 3 4.555 24 July 2007, 23:06
Laatste bericht: kaasie
  Luchtfilterhuis afmeting 262c koningbertone 6 6.449 4 February 2007, 10:28
Laatste bericht: koningbertone
  262C in Capelle geestschrijver 29 21.847 22 December 2006, 00:51
Laatste bericht: geestschrijver
  262c v6 LPG mengstuk NECAM=super! koningbertone 6 6.271 30 September 2006, 09:09
  Voorruit 262c koningbertone 0 2.855 21 August 2006, 13:07
  Motorblok 262C Sander van Buiten 0 2.629 13 January 2006, 18:20
Laatste bericht: Sander van Buiten
  Ik ben verliefd..........262C Sander van Buiten 43 31.588 23 October 2005, 13:02
Laatste bericht: jos

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)