18 April 2011, 19:43
keter schreef:Bedankt voor de reacties!achteras 164 is hetzelfde, dan liever 1tje van een late 240, moet er wel iets aangepast worden aan de reactie armen maar komt ook daar ten goede.. Als je een smid in de buurt hebt komt het aanpassen van de draagbalk wel goed. Aandrifas is een kwestie van opmeten zodra de bak geplaatst is, laten inkorten voor zover nodig, meteen nw kruisstukken en uitbalanceren. De flens op de achteras zul je, indien gebruik makend van de huidige as moeten vervangen door 1tje met een grotere diameter ivm de dikkere aandrijfas. Weet het niet zeker maar ik verwacht dat een M47 gekoppeld wordt dmv een Hardy-schijf? (rubberen gewricht ipv voorste kruisstuk)
Een M47 is erg mooi, maar dat betekent dat zaken als een baksteun en aandrijfas zelf gemaakt moeten worden, en helaas beschik ik niet over de mogelijkheid zulke klussen uit te voeren. Daarnaast is toerental niet de belangrijkste reden om te willen wisselen. En anders kan een OD altijd nog (of de achteras van een 164, ervaring iemand?).
En het gat voor de pook zit er al? Dat maakt het alweer iets eenvoudiger.
Iemand die nog andere potentiele struikelblokken kan verzinnen?
Lijkt een hele operatie maar is goed te doen.. ben blij dat ik een M46 heb zitten..

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)