18 September 2011, 10:56
242-turbo schreef:@postmaIk heb veel 84'ers en 85'ers naar de RDW moeten rijden die vaak een M46 of M47 eronder hadden liggen (heb in totaal ongeveer 200 240's naar de RDW gereden waarvan bijna de helft met 5-bak maar het gros met M46). De M47's waren allen met mechanische telleraansluiting, geen gerommel met omgebouwde meuk etc.
vermogenswinst kun je beter een andere nokkenas op je carburateuropzet zetten. injectie is niet per sà meer vermogen. als je carburateuropzet het altijd lekker gedaan heeft zou ik het er lekker bij houden. scheelt je een boel werk.
een carburateur en lpg installatie goed en zuinig afstellen en meer vermogen uit dat blok persen (ongeveer 120-125 op papier moet lukken) is aanzienlijk minder werk dan ombouwen naar injectie. en dan te bedenken dat je de injectie 1 minuut per dag gebruikt!
@bart
ik heb inmiddels honderden 2 serie's gezien en slechts een paar handen vol met m47 plus telleraansluiting. heb jij even mazzel dan!
De electronische versies zie je uiteraard veel vaker omdat die ook veel langer gebruikt zijn. Maar "heeeel erg zeldzaam" lijkt me zwaar overdreven.
Je ziet ze af en toe op Marktplaats voorbij komen en weet ook zo een paar Volvo-specialisten die er een aantal op voorraad hebben liggen (gebruikt uiteraard).

