Even een vraagje over het inbouwen van de stuurbekrachtiging.
Het lijkt allemaal 1 op 1 te passen (oude eruit, nieuwe erin) en klaar is kees, maar ik las in het topic Onderwerp: Past de stuurbekrachtiging van een 86er op een 81 er? het volgende:
had jij hier geen last van? dus nix gewijzigd aan stuurkolom/as-met-kruiskoppeling oid?
Ik zit er ook stiekem aan te denken om deze transplantatie een keer uit te voeren, en wil me alvast wat verdiepen in de materie.
(ik dacht alrijd dat de extra snaar werd aangedreven door de poelie op de waterpomp, maar zie nu net dat het een andere poelie is die moet worden uitgebreid van 2 naar 3.
(kun je hiervoor elke willekeurige 3-rijen poelie nemen? )
VOOR
![[Afbeelding: servo4.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/volvoplaatjes/servo4.jpg)
NA
Het lijkt allemaal 1 op 1 te passen (oude eruit, nieuwe erin) en klaar is kees, maar ik las in het topic Onderwerp: Past de stuurbekrachtiging van een 86er op een 81 er? het volgende:
Citaat:er zit volgens mij lengteverschil in de stuurkolommen.
in ieder geval is het zo dat het asje met kruiskoppelingen van een bekrachtigde korter is dan een onbekrachtigde.
het verschil komt doordat een bekrachtigd stuurhuis een hoger rondselhuis heeft waarin hydraulische "kleppen" zijn opgenomen.
met rondselhuis bedoel ik het dwars-op-het-stuurhuis-staande gedeelte waar je stuurkolom op aansluit.
een onbekrachtigd stuurhuis heeft geen onderste kruiskoppeling maar een rubber schijf die enige hoekverdraaing mogelijk maakt.
had jij hier geen last van? dus nix gewijzigd aan stuurkolom/as-met-kruiskoppeling oid?
Ik zit er ook stiekem aan te denken om deze transplantatie een keer uit te voeren, en wil me alvast wat verdiepen in de materie.
(ik dacht alrijd dat de extra snaar werd aangedreven door de poelie op de waterpomp, maar zie nu net dat het een andere poelie is die moet worden uitgebreid van 2 naar 3.
(kun je hiervoor elke willekeurige 3-rijen poelie nemen? )
VOOR
![[Afbeelding: servo4.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/volvoplaatjes/servo4.jpg)
NA

