6 October 2011, 09:47
Update:
Gisteravond weer even kunnen klussen.
- Oude uitlaatspruitstuk verwijderd.
- Nieuw druklager gemonteerd
- De nieuwe koppelingsplaten en drukgroep gemonteerd
- De ouderwetse OBD (?) lezer overgezet
- Oude kabelboom losgehaald (lijkt nog ok, ziet er verder niet uit,â¦)
- Gat in nieuwe kop geboord voor het kvs verwarmde/gekoelde spruitstuk
- Geprobeerd voelers en een carburateur aanhangsel in de nieuwe kop te hangen. Deze laatste is niet gelukt. Andere draad,â¦
Volgende fase is hopelijk het weer inbouwen van het geheel zodat we daarna alles kunnen afmonteren.
@Rob
Om te beginnen schijnen er twee setjes te zijn. De eerste past op oude series (heb ik) de andere is voor de nieuwere generaties. Wat de exacte verschillen zijn kan ik je niet vertellen, wellicht dat een ander dat weet.
Wel is het inderdaad zo dat de verticale stang van de bekrachtigde set korter is dan de onbekrachtigde set. Immers, het huis waar de krachten van draaien naar heen en weer gaan (verticaal naar horizontaal) is wat hoger dan bij de onbekrachtigde set.
De stuurstang sluit je net achter het schutbord aan. Verder is het plug en play. Gehele stuurinrichting zit met 7 moertjes vast.
- De 4 moeren van de 2 beugels die je op jouw foto ziet
- Bij elk wiel een moer
- Moertje aan de stuurstang.
Hoe de exacte af montage gaat weet ik nog niet. Zover zijn we namelijk nog niet . Mocht je er belang bij hebben , heb nog een spare 3 disc poli over.
@Marc1970
B230F drukgroep+ koppelingsplaat is verpakt en ligt in de auto klaar voor verzending. Moet nu alleen een momentje zoeken dat ik even langs het postkantoor kan rijden.
Gisteravond weer even kunnen klussen.
- Oude uitlaatspruitstuk verwijderd.
- Nieuw druklager gemonteerd
- De nieuwe koppelingsplaten en drukgroep gemonteerd
- De ouderwetse OBD (?) lezer overgezet
- Oude kabelboom losgehaald (lijkt nog ok, ziet er verder niet uit,â¦)
- Gat in nieuwe kop geboord voor het kvs verwarmde/gekoelde spruitstuk
- Geprobeerd voelers en een carburateur aanhangsel in de nieuwe kop te hangen. Deze laatste is niet gelukt. Andere draad,â¦
Volgende fase is hopelijk het weer inbouwen van het geheel zodat we daarna alles kunnen afmonteren.
@Rob
Om te beginnen schijnen er twee setjes te zijn. De eerste past op oude series (heb ik) de andere is voor de nieuwere generaties. Wat de exacte verschillen zijn kan ik je niet vertellen, wellicht dat een ander dat weet.
Wel is het inderdaad zo dat de verticale stang van de bekrachtigde set korter is dan de onbekrachtigde set. Immers, het huis waar de krachten van draaien naar heen en weer gaan (verticaal naar horizontaal) is wat hoger dan bij de onbekrachtigde set.
De stuurstang sluit je net achter het schutbord aan. Verder is het plug en play. Gehele stuurinrichting zit met 7 moertjes vast.
- De 4 moeren van de 2 beugels die je op jouw foto ziet
- Bij elk wiel een moer
- Moertje aan de stuurstang.
Hoe de exacte af montage gaat weet ik nog niet. Zover zijn we namelijk nog niet . Mocht je er belang bij hebben , heb nog een spare 3 disc poli over.
@Marc1970
B230F drukgroep+ koppelingsplaat is verpakt en ligt in de auto klaar voor verzending. Moet nu alleen een momentje zoeken dat ik even langs het postkantoor kan rijden.

