20 March 2006, 21:52
Hallo,
We hebben dus een 245 uit 1991 met bijna 6 ton achter de kiezen. Tijdens de komende APK zal LPG wel weer helemaal arm gedraaid moeten worden om door de CO test heen te komen (en direct daarna weer bijstellen om weer te kunnen rijden).
Maar hoe komt het nu dat ze zeggen dat oudere motoren moeilijker aan de CO norm kunnen voldoen? En wat kan er eventueel gedaan worden om dat te verbeteren? (Andere bougies of een toevoeging aan de benzine en een tijdje op benzine rijden?)
Marc
We hebben dus een 245 uit 1991 met bijna 6 ton achter de kiezen. Tijdens de komende APK zal LPG wel weer helemaal arm gedraaid moeten worden om door de CO test heen te komen (en direct daarna weer bijstellen om weer te kunnen rijden).
Maar hoe komt het nu dat ze zeggen dat oudere motoren moeilijker aan de CO norm kunnen voldoen? En wat kan er eventueel gedaan worden om dat te verbeteren? (Andere bougies of een toevoeging aan de benzine en een tijdje op benzine rijden?)
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting