6 March 2014, 22:32
Aan de koning van dit stukje internet. Mag ik u bedanken voor de moeite? Het is inderdaad zuur dat ik op zoek moet naar wat anders. Ik heb de 245 gekocht met het oog op restauratie. Hij is bijna helemaal keihard, op de kofferscharnieren en een plek in het achterscherm na. Ik heb in het verre verleden een amazone gerestaureerd en ben daarna overgestapt naar de volkswagens. Nadat mijn laatste kever gestolen werd vanuit mijn garage was ik er helemaal klaar mee, ook omdat ik een belachelijke dagwaarde uitgekeerd kreeg. Ik heb toen mijn garage opgezegd en ben in "gewone" auto's gaan rijden. Dit is uiteraard helemaal naadje.... Mijn vriendin wilde al langer een oude volvo en omdat ik de amazone al onder handen had gehad wilde ik wel wat anders. Deze 245 voor weinig op de kop getikt en al veel plezier van gehad, sterker nog, spreek gerust over liefde, al is die blijkbaar niet altijd wederzijds... Er is een hoop mechanisch vervangen en het onderhoud is altijd goed geweest. In de laatste zes jaar is er door erkende bedrijven ongeveer 10.000 uitgegeven. Ik kan echter pas een goede werkplaats krijgen in 2015, wanneer mijn apk ook afloopt. De bedoeling is om dan ook een complete restauratie te doen met origineel blok, echter wel een restauratie met het oog op deze tijd. Maar de pest is dus dat ik ook niet de werkruimte ervoor heb, het gereedschap mis en mijn gezondheid laat het momenteel ook niet helemaal toe. De motor die ik nu zoek hoeft dan ook niet lang mee te gaan. Ongeveer een jaartje, laat ik zeggen 10.000 km. Daarna gaat de oranje held naar binnen.... Ook een ander merk motor maakt me nu dan weinig uit, als hij nog maar even rijdt....