19 July 2015, 20:18
Maar als er een groef vanaf gaat dient er in ieder geval een snaar over 4 pulleys te gaan.
Voor de dynamo zou ik bij 2 snaren blijven. Deze piept zo snel dat ik geen goede hoop heb met een snaar. Voor de stuurbekrachtiging voldoet vlgs mij elke (slappe) snaar dus dat zal het probleem niet worden.
Het zou een overweging zijn om te kijken of de oulley van de 740/940 dynamo iets groter is. Des te groter des te minder strak de snaar moet.
Verder geen verkeerd plan om deze pulley te verlichten. Hoewel je jezelf af moet vragen of zo'n klos ijzer een enorme massatraagheid veroorzaakt op die kleine diameter.
Hoe ons maar op de hoogte. Ben zelf ook meer voor deze low budget oplossingen ipv een alu pulley....
Voor de dynamo zou ik bij 2 snaren blijven. Deze piept zo snel dat ik geen goede hoop heb met een snaar. Voor de stuurbekrachtiging voldoet vlgs mij elke (slappe) snaar dus dat zal het probleem niet worden.
Het zou een overweging zijn om te kijken of de oulley van de 740/940 dynamo iets groter is. Des te groter des te minder strak de snaar moet.
Verder geen verkeerd plan om deze pulley te verlichten. Hoewel je jezelf af moet vragen of zo'n klos ijzer een enorme massatraagheid veroorzaakt op die kleine diameter.
Hoe ons maar op de hoogte. Ben zelf ook meer voor deze low budget oplossingen ipv een alu pulley....

