boedr schreef:Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn
B30 zijn niet zoveel kopverschillen als bij de b230, dus de e-kop gebruiken we gewoon.
NA tuning als je veel zelf kan is niet duurder als + turbo maar zeker niet goedkoper, vind het rally geluid gewoon mooi.
Ik ken gelukkig mensen met CNC banken etc tot hun beschikking, kan zelf cad tekenen, en ik wil gaan proberen alles in cad te zetten dat ik op de laptop de flow kan zien en evt aanpassen. maar eer dat dat allemaal werkelijkheid is zijn we jaren verder vrees ik.
ps. de b30 is al megasquirted
MS is top en eigenlijk onmisbaar voor je project, de weg er naar toe is vaak leuker dan het eindresultaat lol.
Ga jij er een squirter blok van maken tegen piston slap of laat je het origineel? Je zou de squirters van de B230FK kunnen gebruiken, zijn ook nog nieuw te bestellen, en kanalen in het blok boren is ook zelf te doen. E.e.a. zou je best een veilige marge geven want dat blok gaat toeren maken natuurlijk.
DennisvdB schreef:Bevalt goed, maar ik heb ook een TTV vliegwiel icm zo'n onderdrive pulley. De auto klimt wel in de toeren als een gek.
Dat bedoel ik...
Arn02 schreef:http://www.biesheuvel.nl/automotive/onde...ompen.html <--- niet iets voor je?
Heb ik aan gedacht ja maar vindt het duur en te ingewikkeld. Bijkomend voordeel zou wel zijn dat je geen last meer van cavitatie van de koelvloeistof hebt in het hoge toeren gebied. Maar zou zeker een oplossing kunnen zijn.
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife