24 October 2015, 01:27
Estoque schreef:Stekker 3: Dashboardstekker (die zou in een 240 met LH2.4 naar het dashboard/cluster lopen)Excuus voor mosterd na de maaltijd. Maar ik was op zoek naar een bepaald draadkleurtje, en kwam deze topic start tegen.
De eerste 2 stekkers kunnen we niets aan aanpassen. en hebben we dus ook niet gedaan.
De 3e stekker bestaat uit de volgende draden:
- Rood/Geel DIK --> Brandstofpomp
- Rood/Geel Dun --> Brandstofpomp zekering
- Blauw --> 12v Geschakeld op contact(+15), loopt ook naar bobine
- Roze/Wit(Blauw/geel in 89-92 LH2.4) --> +50 Contact
- Rood Dik --> 12V Geschakeld Contactslot
- Rood Dun --> 12V Geschakeld contactslot
De overige draden hebben we niet aangesloten.
Resultaten en meetingen:
- Startmotor gaat rond
- Stroom komt op de Bobine
- Kabelboom klopt, helemaal doorgemeten
- Brandstofpomp loopt als de auto op contact staat
Probleem:- Geen vonk op Bougies (Bougiekabels, bougies, bobine, verdelerkap + rotor allemaal vervangen)
Heeft iemand, na het lezen van dit hele bericht, een idee wat ik fout kan hebben gedaan? of een idee wat ik kan doen om meer fouten uit te sluiten? ik ben nu 3 maand bezig met de ombouw en ik wil graag een keer rijden met de 242, maar electra is mijn waterloo. ben daar niet heel bekwaam in.
De rode draden moeten volgens mij (als je de 240 gebruikt, aangesloten zijn op de 12+, niet geschakeld maar constant gevoed.
Zie ook: pag 22. http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo...201993.pdf of het LH2.4 greenbook.