10 April 2020, 14:11
De auto staat nu bij de specialist voor vervanging van de koppakking.
Om er te kunnen komen moest ik eerst de tweede cilinder ontdoen van koelwater, die was er vannacht bij het afkoelen ingetrokken en verhinderde nu het rond draaien van de startmotor.
Oeps...
Pakweg een jaar geleden wist ik al dat er iets niet helemaal klopte met die cilinder, het kan dus best lang duren voordat een koppakking echt de geest geeft. Een donkere bougie lijkt mij overigens wel een tegenstrijdig symptoom als het gaat om een koelwaterlek naar de cilinder.
Om er te kunnen komen moest ik eerst de tweede cilinder ontdoen van koelwater, die was er vannacht bij het afkoelen ingetrokken en verhinderde nu het rond draaien van de startmotor.
Oeps...
Pakweg een jaar geleden wist ik al dat er iets niet helemaal klopte met die cilinder, het kan dus best lang duren voordat een koppakking echt de geest geeft. Een donkere bougie lijkt mij overigens wel een tegenstrijdig symptoom als het gaat om een koelwaterlek naar de cilinder.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47