5 January 2021, 21:22
Als ik goed lees: vooral koud, bij kouder weer en op LPg houdt hij wat in?
Kan het ziijn dat de koelvloeistof in de verdamper niet lekker doorloopt? Te kouwe/lauwe KVS en wel gas verdampen onttrekt warmte. Als het nog te koud is knijpt ie dat?
Zomaar een idee...
Kun je de KVS slangen van de verdamper losmaken en tegenstrooms met tuinslang doorspoelen? Ik heb dit laatst met kachelradiateur in de XC70 gedaan. Wordt nu weer stuk warmer (al mag het nog beter denk ik).
Let op: ik weet niet of de verdamper hiertegen kan, dus eigen risico! aar er weten hier vast anderen of dit slim is....
Nu ik het toch over de XC70 heb: deze had laatst ook wat onregelmatige loop bij gas los en weer erop (soort hikken of stotteren). Dit bleek te liggen aan de bougies. Gaf (nog?) geen problemen op benzine. Maar was ook niet temp-afhankelijk. Nieuwe bougies erin en klaar.
Kan het ziijn dat de koelvloeistof in de verdamper niet lekker doorloopt? Te kouwe/lauwe KVS en wel gas verdampen onttrekt warmte. Als het nog te koud is knijpt ie dat?
Zomaar een idee...
Kun je de KVS slangen van de verdamper losmaken en tegenstrooms met tuinslang doorspoelen? Ik heb dit laatst met kachelradiateur in de XC70 gedaan. Wordt nu weer stuk warmer (al mag het nog beter denk ik).
Let op: ik weet niet of de verdamper hiertegen kan, dus eigen risico! aar er weten hier vast anderen of dit slim is....
Nu ik het toch over de XC70 heb: deze had laatst ook wat onregelmatige loop bij gas los en weer erop (soort hikken of stotteren). Dit bleek te liggen aan de bougies. Gaf (nog?) geen problemen op benzine. Maar was ook niet temp-afhankelijk. Nieuwe bougies erin en klaar.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005