26 September 2005, 12:38
Gisteren reed ik met mijn volvo 242 L, van eindhoven naar hengelo (ov)
over de snelweg.
Toen ik stopte bij een tankstation voor het nieuwe lpg kwam er een hoop rook onder de kap vandaan.
hock:
Dus snel de kap open. De rook leek van rechts onder de motor weg te komen. na een minuut of 5 was het over. De motor liep verder gewoon goed zoals gebruikelijk. Ook liep de temperatuur van het koelwater niet te hoog op.
De auto is kort geleden voor een beurt geweest en heeft toen een nieuwe einddemper gekregen. sindsdien ruikt het altijd na het rijden een beetje eigenaardig, maar het lijkt me niet dat het met elkaar te maken heeft.
zou het kunnen dat een ophang rubber van de motor steun het te warm krijgt of is er een andere slang die contakt zou kunnen maken met hete delen van de motor.
ik ben overigens binnen door met een rustige snelheid naar huis getoerd zonder verdere rookontwikkeling.
over de snelweg.
Toen ik stopte bij een tankstation voor het nieuwe lpg kwam er een hoop rook onder de kap vandaan.

Dus snel de kap open. De rook leek van rechts onder de motor weg te komen. na een minuut of 5 was het over. De motor liep verder gewoon goed zoals gebruikelijk. Ook liep de temperatuur van het koelwater niet te hoog op.
De auto is kort geleden voor een beurt geweest en heeft toen een nieuwe einddemper gekregen. sindsdien ruikt het altijd na het rijden een beetje eigenaardig, maar het lijkt me niet dat het met elkaar te maken heeft.
zou het kunnen dat een ophang rubber van de motor steun het te warm krijgt of is er een andere slang die contakt zou kunnen maken met hete delen van de motor.
ik ben overigens binnen door met een rustige snelheid naar huis getoerd zonder verdere rookontwikkeling.
isit the Gias weblog autofans profiel!