13 July 2007, 22:46
M a r c schreef:Thanks iedereen voor de leuke reacties. Ik heb de wagen gisteren in Uden opgehaald bij Bertino Manders (Volvospecialist). Zit wel wat werk aan... Zo schommelt de koelwatertemperatuur steeds van 1/2 naar 3/4 en terug (denk vervuilde radiateur of defecte thermostaat), accellereert de wagen schoksgewijs (denk onsteking) en doet de 5e versnelling het niet.... oh nee, tis een vierbak ;D Voor de rest rijdt, stuurt en remt ie prima. Ondanks de 97pk komt ie best nog wel vlot mee in het verkeer.
Zal morgen wat detailfoto's maken!
He Marc, dat koelprobleem heb ik ook (gehad). D.w.z. nu loopt ie rustig tot de helft en dan langzaam terug, lijkt er dus op dat de thermostaat niet meer sluit bij temperatuurwisselingen. Er zit al een nieuwe thermostaat in sinds een jaar en in het begin deed ie het perfekt. Netjes op temperatuur komen en daar blijven staan als een huis. Maar sinds een drie vier maanden begon het gelazer weer. Eerst liep de temperatuur stevig op tot tegen het rood in no-time en nu dus eigenlijk het omgekeerde.
Ik dacht aanvankelijk ook aan een verstopte radiator, maar kan dat met mijn huidige ervaringen niet plaatsen. Heb jij enig idee?
Trouwens leuke 242, ik zie hem al voor me in een ET raceversion en daar is niks mis mee, zal een strakke snelle bak worden!
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)

