14 November 2007, 21:10
Jongens, houden jullie er wel rekening mee dat er niets zo strak regelt als een viscovin. Volvo gebruikte niet voor niets dit dure systeem. Op het moment dat je met een aan/uit thermostaat gaat schakelen krijg je temperatuurschommelingen. Dus afwegen of een wat lager brandstofverbruik en minder lawaai dat waard is. In de truckwereld is de kostbare viscovin nog steeds gemeengoed. Omdat het het meest betrouwbaar en constant is.
Trouwens, al eens nagedacht over de intercooler bij lage snelheden en fikse acceleratie? Hoe koelt die? Hete lucht naar binnen pompen kost meer vermogen dan de viscovin laten werken....... Dus een druksensor monteren, zodat bij een bepaalde turbodruk de elektrische vin ook gaat draaien.
Groet,
DJ
Trouwens, al eens nagedacht over de intercooler bij lage snelheden en fikse acceleratie? Hoe koelt die? Hete lucht naar binnen pompen kost meer vermogen dan de viscovin laten werken....... Dus een druksensor monteren, zodat bij een bepaalde turbodruk de elektrische vin ook gaat draaien.
Groet,
DJ