13 August 2008, 10:21
Dutch John schreef:Er zijn dan ook weinig tegenslagen geweest. Ik ben alleen hels geweest tegen de dienst accijnzen, die de zaak probeerde te saboteren. En ernstig teleurgesteld in de Nederlandse Volvo-organisatie. Volvo Nederland weigerde de kleinste technische vraag te beantwoorden, of als contactpersoon tussen mij en Zweden te fungeren en verwees naar hun dealers. EÃÂn van die dealers besodemieterde me later met zowel kapotte als verkeerde delen. Verhaal halen was onmogelijk, omdat het gebruikte delen betrof. Zij waren ook de enigen die negatief tegenover houtvergassing stonden. Kennelijk is de goedmoedige mentaliteit met het komen van de voorwielaandrijvers veranderd.....
Samen met de baas van een hÃÂÃÂl klein autobedrijfje, gespecialiseerd in Volvo, zijn we toen weer op het goede spoor gekomen. Niettemin was voor mij de maat vol en als stil protest zijn alle emblemen van de auto verwijderd. Volvo Nederland mag ze er persoonlijk weer op komen plakken.....
Dat de Dienst Accijnzen je project probeerde onderuit te halen dat had ik zonder meer verwacht. Dat doen ze nl. altijd als iemand met een andere dan de conventionele (lees accijnbelaste) brandstoffen wil rijden. Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat het je zou lukken om er legaal mee te gaan rijden. Dit is zonder meer een overwinning op de regelzucht van de staat.Chapeau!
Wat die gebruikte onderdelen betreft bij de Volvo dealer: autosloperijen die aangesloten zijn bij de STIBA branchevereniging moeten 3 maanden garantie op gebruikte onderdelen geven en als richtprijs voor onderdelen geldt ong. een derde van de nieuwprijs maximaal.
Je zou op zijn minst verwachten dat dealers van een automerk als Volvo bij de verkoop van gebruikte onderdelen ook bepaalde richtlijnen zouden hanteren

Ik kan me goed indenken dat je alle Volvo emblemen van je auto hebt gehaald.
Alleen is de 240 zo'n markante auto dat je van een kilometer afstand al ziet dat het een Volvo is.

Met de modellen van nu is dat wel anders.


