25 February 2009, 23:16
Hoi,
ik heb al zolang ik de auto heb (3.5 jaar, 245, '88, B230K) een bijgeluid onder de motorkap. Mijn eerste idee was, dat ik een lekke pakking onder het uitlaatspruitstuk had. Het probleem ligt, na wat zoekwerk, in het spruitstuk zelf. Opderaan elke cylinderaansluiting is een pijpje gelast voor de EGR. En laten die nou compleet doorgerot zijn. Aangezien dat EGR-(en pulsair)systeem door een aantal forumgenoten als nadelig en dus overbodige onzin wordt gezien, gaat dat er dus af. Dat betekent wel, dat er een ander spruitstuk op moet.
Ik heb min of meer m'n zinnen gezet op een Simons spaghettispruitstuk gezet. Afgelopen weekend ben ik bij European Tuning langs geweest en Marc gaf aan dat de montage van dat ding erg lastig kon zijn omdat het kan zijn vervormt tijdens het lassen. Nou houdt dat me niet tegen (niks dat een koevoet niet op kan lossen).
Kan iemand me vertellen of het gedrag van de motor echt zoveel beter wordt? (Ik verwacht uiteraard geen 30 PK vermogenstoename.....) Anders kan ik net zo goed op de sloop gaan kijken naar een spruitstuk zonder EGR-aansluitingen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Martin.
ik heb al zolang ik de auto heb (3.5 jaar, 245, '88, B230K) een bijgeluid onder de motorkap. Mijn eerste idee was, dat ik een lekke pakking onder het uitlaatspruitstuk had. Het probleem ligt, na wat zoekwerk, in het spruitstuk zelf. Opderaan elke cylinderaansluiting is een pijpje gelast voor de EGR. En laten die nou compleet doorgerot zijn. Aangezien dat EGR-(en pulsair)systeem door een aantal forumgenoten als nadelig en dus overbodige onzin wordt gezien, gaat dat er dus af. Dat betekent wel, dat er een ander spruitstuk op moet.
Ik heb min of meer m'n zinnen gezet op een Simons spaghettispruitstuk gezet. Afgelopen weekend ben ik bij European Tuning langs geweest en Marc gaf aan dat de montage van dat ding erg lastig kon zijn omdat het kan zijn vervormt tijdens het lassen. Nou houdt dat me niet tegen (niks dat een koevoet niet op kan lossen).
Kan iemand me vertellen of het gedrag van de motor echt zoveel beter wordt? (Ik verwacht uiteraard geen 30 PK vermogenstoename.....) Anders kan ik net zo goed op de sloop gaan kijken naar een spruitstuk zonder EGR-aansluitingen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Martin.
`88 245, B230K, M47