17 June 2009, 20:00
Een 242 is natuurlijk veel leuker (zeldzamer!) dan een 740 dus da's een goeie zet om dat blok over te hangen. Maar je moet dan wel alles overzetten: ECU, ontsteking, bedrading, ALLES. Anders heeft het weinig zin. Is/Was de 242 al een Turbo? B21ET dan. Dan zit er K-jetronic in, dus andere bedrading en sensoren en inspuitsysteem als op de 740T.
De 740T heeft een T-cam, als je wil gaan tunen is een A-cam al een leuke update, K-cam kan ook.
Tsja, wat moet ik er van zeggen? In z'n algemeenheid zeg ik besteed goed wat aandacht aan zgn. stage-0, dwz optimaliseren van wat je hebt. Perfect basic onderhoud en perfecte noodzakelijke afstellingen. Dan gaat 'ie als de brandweer (165pk en 280Nm is al heel wat!)
Onderhoud: 1 ding dat vaak vergeten wordt: schoon maken van de intercooler (van buiten(met water door het koelblok spuiten) EN van binnen (met koudontvetter het koelblok spoelen.)
als je de totale 740-systemen overbouwt en mijn lijstje door leest kan je alle onderdelen zo bij elkaar sprokkelen en op jou auto zetten. Dan heeft 'ie ook 200PK.
Goed te doen en hoeft niet zo duur te zijn. Als je ook naar de TB-Nurburgring meeting gaat kan je gerust eens onder de motorkap kijken en wat aantekeningen maken.
Uitleg is dan gratis. ;D
Waar je specifiek voor de 242 wat extra aandacht aan zou kunnen besteden is voorwiel geometry. (Taxi-fuseekogels zoals die ook in de VOCH auto's gebruikt worden. En dan natuurlijk maximaal negatief camber. Een dikkere voorstabi is ook erg fijn.
De 740T heeft een T-cam, als je wil gaan tunen is een A-cam al een leuke update, K-cam kan ook.
Tsja, wat moet ik er van zeggen? In z'n algemeenheid zeg ik besteed goed wat aandacht aan zgn. stage-0, dwz optimaliseren van wat je hebt. Perfect basic onderhoud en perfecte noodzakelijke afstellingen. Dan gaat 'ie als de brandweer (165pk en 280Nm is al heel wat!)
Onderhoud: 1 ding dat vaak vergeten wordt: schoon maken van de intercooler (van buiten(met water door het koelblok spuiten) EN van binnen (met koudontvetter het koelblok spoelen.)
als je de totale 740-systemen overbouwt en mijn lijstje door leest kan je alle onderdelen zo bij elkaar sprokkelen en op jou auto zetten. Dan heeft 'ie ook 200PK.
Goed te doen en hoeft niet zo duur te zijn. Als je ook naar de TB-Nurburgring meeting gaat kan je gerust eens onder de motorkap kijken en wat aantekeningen maken.
Uitleg is dan gratis. ;D
Waar je specifiek voor de 242 wat extra aandacht aan zou kunnen besteden is voorwiel geometry. (Taxi-fuseekogels zoals die ook in de VOCH auto's gebruikt worden. En dan natuurlijk maximaal negatief camber. Een dikkere voorstabi is ook erg fijn.

