18 June 2010, 18:13
Hey Jan,
Praat anders eens met Martijn over de chipping van je auto, vaak is er nog wel wat te winnen met iets beter aangepaste chipjes.
Over de turbo: Ik vind het vreemd dat ie laat opspoelt, of bedoel je volle druk bij 2700 rpm? Mijn 240 met een .63 cosworth kan al bij 1800 rpm net boost hebben (gaat wel gepaard met gebrom omdat er dan een flinke bak koppel komt). Of dat nog steeds zo is met de huidige ontstekingschip weet ik niet (extra vervroeging lage toeren/lage last - minder vervroeging hoge toeren - hoge last, om betyer te passen bij de V nokkenas).
Bij 2300-2500 rpm moet ik echt wel op de max druk van 7 PSI zitten. Turbogat is er wel als je BAM ineens gas intrapt beneden de 2800 rpm maar als je (zoals meestal) geleidelijk het gas moduleert dan komt de turbo er altijd gewoon een toerental of 500 later bij en is er niet echt sprake van een groot turbogat.
Praat anders eens met Martijn over de chipping van je auto, vaak is er nog wel wat te winnen met iets beter aangepaste chipjes.
Over de turbo: Ik vind het vreemd dat ie laat opspoelt, of bedoel je volle druk bij 2700 rpm? Mijn 240 met een .63 cosworth kan al bij 1800 rpm net boost hebben (gaat wel gepaard met gebrom omdat er dan een flinke bak koppel komt). Of dat nog steeds zo is met de huidige ontstekingschip weet ik niet (extra vervroeging lage toeren/lage last - minder vervroeging hoge toeren - hoge last, om betyer te passen bij de V nokkenas).
Bij 2300-2500 rpm moet ik echt wel op de max druk van 7 PSI zitten. Turbogat is er wel als je BAM ineens gas intrapt beneden de 2800 rpm maar als je (zoals meestal) geleidelijk het gas moduleert dan komt de turbo er altijd gewoon een toerental of 500 later bij en is er niet echt sprake van een groot turbogat.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

