18 June 2010, 23:54
janspeed schreef:chips: het probleem is dat LPi gebruik maakt van dezelfde mapping als LH en er alleen een omreken factor overheen gooit.Beste Martijn zelf even er over spreken, er zijn veel mogelijkheden. Zelf heb ik oa een (lege) chip gekocht met 2x zoveel geheugen er op en dan zou je 2 verschillende programma's er op kunnen zetten in theorie. E85 en LPG of E85 en benzine in mijn geval. Nu nog uitvoeren.. ;D
Kan Martijn ook alleen de LPi ECU manipuleren?
turbo: Hoeveel pre-load heb je op jou WGA gezet? Ik heb 'm zo slap staan dat ik de WGA-arm met zeer weinig moeite gewoon op het asje van de klep kan schuiven. Zal ik 'm bv 3 hele 360 graden windingen strakker zetten?
Ik heb de wastegate op net voorspanning gezet, kan em met 2 vingers net bewegen maar naar een paar mm merk je dat de veer behoorlijk strak is. Vooral om eens rustig te beginnen met de +T, meer boost kan altijd nog.
In het groene boek over de turbo's staat volgens mij dat de voorspanning ongeveer de halve diameter van het draaipunt moet zijn, dat is dan bij de Volvo drukdoos. Dus ergens 3-3,5 mm voorspanning zo uit mn hoofd geschat. Bij mij is het misschien 1 mm voorspanning?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

