Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koelings problemen B20
Radiator gevuld tot boven aan en lekken >Sad De vloeistof loopt er voor bijna de helft uit.
Zaterdag komt er een nieuwe radiator en dan gelijk nieuwe vloeistof. Ik hoop dat ik dan van de problemen af ben.
Geen mooiere klassieker dan een VOLVO klassieker !!!
Antwoord
Zo dan mooi klote. Let met vullen inderdaad ook op de opmerking van frans, verwarming vol openzetten zodat ook het radiateurtje van de kachel wordt gevult.
Antwoord
Ik hoop dat ze er bij volvoclassics nog een hebben liggen anders moet ik zoeken. Iemand toevallig nog een gaaf exemplaar liggen?
Antwoord
Je kunt beter voor een nieuwe gaan. Ook ik maak fouten en heb de vorige radiator lek gestraald met de Karcher :-[ Het zijn toch redelijk kwestbare onderdelen en je ziet wel, 2e hands is geen garantie voor juiste werking.

Als je goed shopt kun je met korting bij de automaterialenhandel voor ca 120 euro een nagelnieuwe scoren (b.v. EstateServices). Als je dat afzet tegen prijzen tussen de 80 en 100 euro voor een gebruikte, dan is de keuze toch niet moeilijk?

Ik zou wel met de oude teruggaan en je geld terugvragen.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Erzit op de b20 een aftapplug, openmaken en aftappen. Dan hier ff de waterleiding erop en weer leeg laten lopen. Ook is het aan te raden het dunne buisje van de waterpomp naar achteren los te koppelen en de stroomsnelheid te bekijken.

Dit zijn m.i. de 2 plekken waar rommel zich kan ophopen.

Ik heb destijds vlak voor een nieuwe kop-pakking de boel doorgespoten met een compressor-water combi en een 6mm slang. Het systeem was bij het vervangen van de kop brandschoon Smile
[img][/img]
Antwoord
jos245 schreef:
thuur schreef:Als je dat afzet tegen prijzen tussen de 80 en 100 euro voor een gebruikte, dan is de keuze toch niet moeilijk?

Ik zou wel met de oude teruggaan en je geld terugvragen.

Gr Wink

Ik weet niet waar jullie je gebruikte onderdelen halen, maar 35-40 euro voor een goede gebruikte radiateur is een niet meer dan normale prijs.
Antwoord
Zojuist terug gekomen van Volvo Classics in Scherpenzeel. Voor 50 euries een goede tweede hands er in geknutseld. Nieuwe vloeistof er in en draaien maar.
Met de kachel is niets mis. Vol open om hem mee te laten doen met bubbelen en de volvo is een tropische lokatie. ;D ;D ;D

Lekkage voorbij en meteen het stuur even recht gezet. In de rechtuit stand stond hij niet netjes en aangezien ik niet zo'n grote dop heb kan ik dat thuis niet doen. Bedankt voor de hulp Wim.
Antwoord
Kwam ik je misschie nog tegen vanmiddag, was op weg naar de koffieleut in Woudenberg toen er uit de richting van Schermenzeel een 140 tegemoed kwam?
Antwoord
Was jij dat Dop?? grappig. Ik zwaaide nog. Doe ik altijd als ik een 140 of 160 tegenkom onderweg. Smile
Dus we wonen vlak bij elkaar. Mischien kunnen we wel eens iets afspreken. Samen sleutelen is altijd gezelliger dan alleen.
Antwoord
Nou je had achter me aan moeten rijden, daar was de volvolvo meeting, 500m verderop denk ik.

Ik woon niet echt in de buurt trouwens, ik kwam uit rotterdam. Maar een keertje sleutelen vind ik prima. (al ben ik niet de gene met de meeste volvo kennis ofzo hoor. Maar met een Haynes manual kom je een eind!)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  koel problemen :( volvo142 13 10.616 11 October 2012, 15:58
Laatste bericht: VolvoTom
  start problemen volvo142 6 4.517 16 October 2011, 21:19
Laatste bericht: f3rdy

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)