Topics: 288
nee ben je niet, dit soort handige Aldi / Lidl attribuut heeft het bij mij mechanisch begeven doordat er een gietdeel brak, en dan komt ie naar beneden, auto ook trouwens, als je als vuistregel aanhoudt er pas onder te kruipen als ie veilig op ondersteuning staat heb je hooguit (en zo weinig mogelijk..) schade..
Ik heb toen een echte krik gekocht, eentje waar qua gewicht de hele auto op kan (2 feitelijk..), was een "duur" ding, gebruik um al ruim 20 jr, geen slijtage, geen lekkage..
enige nadeel is idd de eigen wil van de wieltjes en zwenken, daar moet je soms creatief mee om gaan, een vlakke vloer is noodzaak, maar bij gebrek aan staat er bij mij een plaat betonplex naast, groot genoeg om de bewegingen op te vangen.. en da's ook belangrijk, zodra je de auto opkrikt moet de krik zich naar achteren kunnen rollen en niet de auto naar zich toe trekken omdat rollen niet wil lukken en hem zodoende van de assteunen af trekt waar je hem zoeven eerst op gezet hebt..!
"grote" wielen helpen zeker, en hou de boel wat vet en schoon zodat je idd jaren plezier van het ding hebt..
Topics: 40
dus je zegt eigenlijk dat ik net zo goed mijn standaardkrik kan gebruiken Jambon,
En blokken acher de vrije wielen voor het wegrollen.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Bill schreef:dus je zegt eigenlijk dat ik net zo goed mijn standaardkrik kan gebruiken Jambon,
En blokken acher de vrije wielen voor het wegrollen.
ik weet natuurlijk niet wat jouw standaardkrik is, maar dit is mijn exemplaar.. (niet in gebruik zoals beschreven, maar weten wat je doet is ook iets... )
en idd de auto zoveel mogelijk in-mobiel maken.. om die reden liggen er ook 2 wiggen in de kofferbak ivm een wiel onderweg wisselen..
Topics: 24
Ik heb zelf ook altijd staan klooien met die 20 euro krikjes. Het gaat allemaal wel maar gebruik altijd bokken voor de zekerheid of gooi er wat banden onder just to be safe.
1 jaar geleden nieuw zo'n grote 2.5 ton krik gekocht voor 80 euro geloof ik. Werkt fantastisch. Als ik mijn volvo bij het achterwiel hoog opkrik kan ik zelfs het voorwiel gelijk vervangen
Volvo 244 DL 1974
volvosvenska schreef:Ik heb zelf ook altijd staan klooien met die 20 euro krikjes. Het gaat allemaal wel maar gebruik altijd bokken voor de zekerheid of gooi er wat banden onder just to be safe.
1 jaar geleden nieuw zo'n grote 2.5 ton krik gekocht voor 80 euro geloof ik. Werkt fantastisch. Als ik mijn volvo bij het achterwiel hoog opkrik kan ik zelfs het voorwiel gelijk vervangen 
ik heb er ook zoiets voor betaald in de guldentijd zeg maar (Ateba bij de Besterd..) Tegenwoordig zijn ze ook lager en ook van aluminium te koop, die pak je met 1 hand op, het huidige ding is altijd een stukje fitness voordat je gaat beginnen..
Topics: 56
Citaat:ben ik dan weer de enige die zo'n ding na een paar krik acties naar de klote heeft geholpen?
Is mij ook gelukt
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 56
Citaat:huidige ding is altijd een stukje fitness voordat je gaat beginnen..
Kan nooit kwaad, we moeten ten slotte in vorm blijven
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
goed voor je rug ook, tegen beter weten in onlangs iemand geholpen, daar staat dan zo'n splinternieuw ding uit de aanbieding, gekocht omdat het kan (?) , het geval dreigde zelfs zijdelings te verbuigen, maar snel mee gestopt..
ik vraag me wel eens af welke versie ze bij de Tüv neerzetten en wat er uiteindelijk de massaproductie uit komt rollen..
als je dan veel voor weinig wilt, haal dan bv de "automatische" assteuntjes bij Kranenbroek, lomp maar onverslijtbaar..
Topics: 27
Krik van merk OMEGA o.a. bij rustbuster.nl is echt een top ding. Rond de 100 euro. 2.25t dacht ik.
Supersterk en degelijk. Ook vrij breed, dus stabiel. Heel wat beter dan die gammele aldi krikjes.Goede krik is wel belangrijk, je zal niet de eerste zijn die onder een auto ligt en de boel van de krik af dondert.
Topics: 9
JDDV schreef:Krik van merk OMEGA o.a. bij rustbuster.nl is echt een top ding. Rond de 100 euro. 2.25t dacht ik.
Supersterk en degelijk. Ook vrij breed, dus stabiel. Heel wat beter dan die gammele aldi krikjes.Goede krik is wel belangrijk, je zal niet de eerste zijn die onder een auto ligt en de boel van de krik af dondert.
Om die krik te slopen moet je idd van goede huize komen. Ik heb me een paar maand geleden ook deze krik aangeschaft en ben er zeer tevreden over.
Krikken gaat erg vlot en stabiel, plus dat je de krik erg fijn onder de auto kan plaatsen met de lange stang.
Waarom heb ik deze krik gekocht, omdat er ondertussen al 3 Aldi krikjes bezweken zijn en dat is al snel honderd knaken.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412