Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Jerry schreef:Jij bent goed bezig :wink:.
Hoeveel toeren wil je gaan draaien met je dubbele klepveren?

Het schijnt 6500+ toeren goed te gaan!
Ik was altijd in de veronderstelling dat er een K as in zat, dit was slechts een D as. Dus het vermogen zal wel sterk toenemen. Daarnaast zat er een dikke koppakking tussen. Blijkbaar vorige keer verkeerde set besteld! Had toch al ruim 13bar op de cilinders. Dus ben benieuwd met de 0,8mm pakking.

Nu even een weekje zeilen, daarna weer dichtbouwen. Zal mij benieuwen.
Groeten, Boele
Antwoord
:biggrin: , dat zal wel gaan. Maar waarom een weekje zeilen, moeten we zolang wachten op het resultaat:mmph:
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
phoehee met al die verbeteringen zal die gaan als de brandweer! (jammer dat ie blauw is haha)
Ben benieuwd wat ie doet op een Dyno als ie klaar is
Antwoord
Als de motor net zoveel aandacht krijgt als de koets dan komt het vast goed.
Ik denk dat 8500 rpm haalbaar is.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Black Moose schreef::biggrin: , dat zal wel gaan. Maar waarom een weekje zeilen, moeten we zolang wachten op het resultaat:mmph:

Haha! Naast volvo's is zeilen ook al jarenlang een hobby van me. Dus een weekje lekker door Friesland gecrossed met mn vriendin. Daarna direct de garage ingedoken!

frox schreef:phoehee met al die verbeteringen zal die gaan als de brandweer! (jammer dat ie blauw is haha)
Ben benieuwd wat ie doet op een Dyno als ie klaar is

Haha ik ook wel! Vind ik alleen een beetje zonde van mn geld. Nu nog een keer een lambdamoer in mn uitlaat lassen zodat ik het mengsel kan checken. Dan ben ik motorisch wel even klaar..

Jerry schreef:Als de motor net zoveel aandacht krijgt als de koets dan komt het vast goed.
Ik denk dat 8500 rpm haalbaar is.

Dat lijkt me wat optimistisch. 6500rpm is ook prima voor mij op LPG. Als het vermogen maar toeneemt ;-) Ik hoef er geen rotor blok van te bouwen!
Groeten, Boele
Antwoord
Nokkenas kon net langs de Kenlowe fan!
[Afbeelding: fdae6e33.jpg]

De Tinustechniek upgrade spullen:
[Afbeelding: 8277ebaf.jpg]

Alles gemonteerd!
[Afbeelding: e7791043.jpg]

De nokkenas zelf was zo geplaatst, Alleen het monteren van de kop was een stuk lastiger. Door het gebrek aan ruimte moest de cilinderkop zijdelings op de spaghettiuitlaat geschoven worden. Dit heb ik samen gedaan met mijn vader door dunne PVC buisjes ertussen te leggen. Gewoon schuiven over de koppakking werkt niet, dan gaan de rubber ringen uit de waterpomp er van door.

Nadat de kop aangetrokken erop zat, was ik gedeeltelijk tevreden. Het lastigste zou nog komen: Het monteren van het inlaatspruitstuk! Doordat de spaghetti uitlaat een andere dikte heeft dan het inlaatspruitstuk, moest ik halve maantjes gebruiken om de krachten gelijk te verdelen. Dit was een ontzettend gepruts. Mijn vader zou me wel 'even' helpen wat uiteindelijk minimaal 2uur gekost heeft!

Daarna koelvloeistof bijgevuld, ontsteking op tijd gezet en starten maar, althans dat dacht ik.
Ik had er niet bij nagedacht dat de ontsteking 180graden fout kan staan. Het gevolg was dus dat de kleppen op tuimelen stonden, en er op dat moment een vonk geleverd werd. Dit resulteerde in een ontzettend harde knal! Ik ben vrij veel vuurwerk gewend, maar dit was wel in de klasse 'Vlinders.'

Na 12uur een suizend oor gehad te hebben, nog maar eens gekeken samen met mijn vader. Ontsteking afgesteld door te kijken naar de rotor en de klepstanden, toen liep hij zowaar! Daarna met stroboscoop precies goed gezet!

Straks testrijden.. Ben benieuwd. Eerste 500km maar rustig daarna maar eens gas gaan geven.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Nokkenas kon net langs de Kenlowe fan!

De Tinustechniek upgrade spullen:
[Afbeelding: 8277ebaf.jpg]
De klapperrr van de week, week, week.... Big Grin
Maar welke goodies zijn erin gegaan, sportieve nokkenas + stoterstangen en (speciale?) nokvolgers?
Ben benieuwd naar je filmpje Wink
Antwoord
DopdeDouwer schreef:De klapperrr van de week, week, week.... Big Grin
Maar welke goodies zijn erin gegaan, sportieve nokkenas + stoterstangen en (speciale?) nokvolgers?
Ben benieuwd naar je filmpje Wink
diddo.. ennuh, volgende keer ff kijken of je de dikte van de halve maantjes kunt oplassen, dan heb je geen losse spulletjes waar je handen te kortvoor komt, mogelijk is dat al het geval en kun je ze r juist "aftikken".

(overigens is het volle maan momenteel..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:diddo.. ennuh, volgende keer ff kijken of je de dikte van de halve maantjes kunt oplassen, dan heb je geen losse spulletjes waar je handen te kortvoor komt, mogelijk is dat al het geval en kun je ze r juist "aftikken".

(overigens is het volle maan momenteel..)

Ja dat zei mn vader dus ook al! Alleen ik had er al 2 van de vier opgekregen. We doen dat volgende keer! (al hoop ik dat het voorlopig niet hoeft!)

De 1800 loopt wat onrustig stationair, normaal 800rpm, ga hem nu wat hoger laten lopen. Boven de 3500rpm houd hij een beetje in. Ben nog niet verder dan 4500rpm gegaan. Ontsteking staat goed, misschien maar wat extra LPG geven? Zou mooi zijn om een middag op een dyno het optimale vermogen te bepalen. Kost jammer genoeg net zoveel als deze conversie waarschijnlijk! ;-) Eerste 100km even rustig rijden, dan olie verversen+filter, kleppen checken en gas geven!

@Dop: Jep + dubbele klepveren tegen het zweven!
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Ja dat zei mn vader dus ook al! Alleen ik had er al 2 van de vier opgekregen. We doen dat volgende keer! (al hoop ik dat het voorlopig niet hoeft!)

De 1800 loopt wat onrustig stationair, normaal 800rpm, ga hem nu wat hoger laten lopen. Boven de 3500rpm houd hij een beetje in. Ben nog niet verder dan 4500rpm gegaan. Ontsteking staat goed, misschien maar wat extra LPG geven? Zou mooi zijn om een middag op een dyno het optimale vermogen te bepalen. Kost jammer genoeg net zoveel als deze conversie waarschijnlijk! ;-) Eerste 100km even rustig rijden, dan olie verversen+filter, kleppen checken en gas geven!

@Dop: Jep + dubbele klepveren tegen het zweven!

Je kan beter een spoiler plaatsen tegen het zweven, die klepveren zijn niet zo zwaar ;P

Maar zonder gekheid die 1800 van jou gaat als een tierelier straks! Dan ben je niet meer bij te houden op Zandvoort
Die klap wat wel ff schrikken denk ik! Verder niks beschadigd?

Die spaghetti- of 4-2-1-uitlaten passen dus eigenlijk nooit precies?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.169 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)