15 January 2006, 20:00
Robbert242DL schreef:In Maart is het weer Sleuteldag bij Hooftman![]()
Is toch in april?
Laatste Volvologisch zegt 00 april 2006
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
koelvloeistof
|
15 January 2006, 20:00
Robbert242DL schreef:In Maart is het weer Sleuteldag bij Hooftman Is toch in april? Laatste Volvologisch zegt 00 april 2006
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
15 January 2006, 20:01
Peter Timmer schreef:Robbert242DL schreef:In Maart is het weer Sleuteldag bij Hooftman Kan ook. Wist alleen dat het ergens rond die tijd was. En tegen die tijd vertrouw ik op de postings van Walter ipv Register. Zowel datum als plaats!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
15 January 2006, 20:07
Robbert242DL schreef:Kan ook. Wist alleen dat het ergens rond die tijd was. En tegen die tijd vertrouw ik op de postings van Walter ipv Register. Zowel datum als plaats! ![]() ![]() Ik eb trouwens net op de nieuwjaarsreceptie het nieuwste debakel gehoord over de Volvologisch: :roll: Ze zijn de laatste nieuwe Volvologisch kwijt :roll: De hele stapel met clubblaadjes schijnt door de PTT kwijt gemaakt te zijn :o
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
15 January 2006, 20:10
Daar gaan de lidmaatschapskosten dus weer.....
Wie werkt er bij de PTT (TPG Post) :lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
15 January 2006, 20:14
Weer terug on-topic
Ik heb weleens gehoord, dat als je koelvloeistof en anti-vries met elkaar mengt, dit gaat vlokken. Is dit waar of een indianenverhaal?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
15 January 2006, 20:33
Peter Timmer schreef:Weer terug on-topic Dat zou betekenen dat bepaalde stoffen met elkaar een chemische reactie aangaan. lijkt me sterk bij vloeistoffen met dezelfde eigenschappen. En als je van koelvloeistof overgaat op anti-vries of andersom dan zou je er al last van hebben. Lijkt me vreemd maar geen flauw idee.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
16 January 2006, 04:48
Lijkt me idd niet waar. Wij hebben thuis al vanalles door mekaar geflikkerd, maar heb nooit vlok vorming gezien.
Nog ff over het verversen van rem vloeistof. Hoe krijg je het systeem helemaal leeg? Gewoon per remleiding, dus vier maal een leiding los gooien en dan maar pompen?
16 January 2006, 09:27
En waarom staat anti vries + water eigenlijk voorgeschreven en koelvloeistof niet? weet iemand daar een antwoord op?
16 January 2006, 15:17
lj_dekker schreef:En waarom staat anti vries + water eigenlijk voorgeschreven en koelvloeistof niet? weet iemand daar een antwoord op? Ik weet niet waarom het voorgeschreven zou staan maar ik vindt het wel prettiger omdat je bij het doorspoelen van een systeem toch nooit alle vocht er weer uitkrijgt en zo kun je er in ieder geval voor zorgen (omdat je weet hoeveel er totaal in kan/moet) dat de verhouding klopt als je begint met antivries en aanvult met water. Let overigens op bij hard water met kalkafzetting in het systeem! In de polder hebben we gelukkig zacht water (de waterkoker heeft nog steeds na jaren nagenoeg geen kalk). Marc PS: Bij de automaterialen shop is demi-water ook niet zo duur... (En in combinatie met antivries nog altijd goedkoper ook dan koelvloeistof).
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|