Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koelvloeistof
Hoe komen jullie erbij dat koelvloeistof veel duurder is dan anti-vries !
Dat hoeft helemaal niet.

Ik heb voor de winter anti-vries gekocht. Ik kwam erachter dat het bij de bouwmarkten niet meer in het assortiment zit behalve dure een literflessen en heb het toen bij een automaterialenzaak gekocht voor bijna 25 euro voor een 5-liter kan.
Als ik het aanleng met water heb ik 10 liter voor 25 euro, dus 2.50 euro per liter
Mijn broer heeft in dezelfde periode een 5-liter kan koelvloeistof voor zijn auto gekocht bij het Kruidvat voor ongeveer 7 euro ! Dat is dus 1.40 euro per liter.
Ik herinner me ook nog een aanbieding van de Boerenbond of Gamma voor 7.50 euro per 5 liter kan.

Met de prijzen voor koelvloeistof wordt regelmatig gestunt, vooral door het Kruidvat.
Anti-vries daarentegen is op steeds minder plaatsen verkrijgbaar en wordt naar het schijnt alleen maar duurder ipv goedkoper.
Logisch als je bedenkt dat er hedendaags in bijna geen enkel automerk nog anti-vries wordt voorgeschreven.

Je moet die koelvloeistof natuurlijk niet bij de benzinepomp kopen want dan word je over de pot getrokken. Confusedhock:
Antwoord
Ik ga denk ik van t weekend of volgende week koelvloeistof ff verversen. Nog tips? Wat is de beste plek om 'm te drainen? Radiator sowiezo en verder?
Antwoord
onderste waterslang los op radiateur.

en kraantje achterop motorblok los draaien

zie ook ander topic

http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.p...ight=aftap

succes.
Antwoord
Nog een paar goeie puntjes waar te ontluchten?
Antwoord
lj_dekker schreef:Nog een paar goeie puntjes waar te ontluchten?

Op de oprit? Big Grin
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Ben je gek, in dit weer? Dat kan beter! Big Grin
Antwoord
lj_dekker schreef:Nog een paar goeie puntjes waar te ontluchten?

Ontlucht zichzelf.
Wees blij dat het geen Renault 5 is.Daar heb ik een keer verschrikkelijk mee afgezien om alle lucht eruit te krijgen.
Antwoord
Dus de lucht in de kachel en in 't blok gaat dr vanzelf uit? Ik heb toch echt niet veel zin om de boel aan te kook te krijgen. Je moet toch bij elke auto even ergens een slangetje lostrekken tot er kvs uit komt en natuurlijk conformeren of de fan aanslaat?
Antwoord
Bij het oliepeilen (gebruikt nog steeds nagenoeg geen olie!), viel het mij op dat bij de bovenste koelslang aan blokzijde een wittig iets is ontstaan; best wel veel ook. Iets minder is zichtbaar bij de afsluitdop van het expansietankje.

Het lijkt mij logisch dat dat witte spul ontstaat door de koelvloeistof, maar waardoor??

Slangen?? Druk?? Kwaliteit vloeistof??
Antwoord
Dat is waarschijnlijk een sulfaatresidu. Sulfatering komt voor als je onzuiver water gebruikt (leiding/ regenwater) in je koelvloeistof ipv gedemineraliseerd water (kijk eens of er geen kleine witte schilfertjes in je kv drijven) .
Kan ook wat opgedroogde koelvoeistof zijn.

Wellicht heb je een klein lekje (gehad) aan de bovenste slang, of is 'ie niet goed afgedicht/ aangespannen zodat er tijdens belasting toch wat lekt.
Roll<br /><br />&quot;Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and danced naked on top of a harpsichord singing 'Cunning plans are here again'.&quot;
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 454 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Bruine prut in koelvloeistof Grey240Polar 4 3.943 10 April 2020, 14:11
Laatste bericht: Grey240Polar
  Motor snel oververhit B20A Volvo 145 - koppakking of koelvloeistof? RonaldD 22 21.314 28 November 2016, 10:26
Laatste bericht: Marc1970
  Koelvloeistof vervangen B20B Rob 10 9.797 17 May 2016, 23:46
Laatste bericht: Jambon
  Waar zit de koelvloeistof temperatuur sensor? B19et Basta 9 5.871 16 October 2012, 19:24
Laatste bericht: Basta
  koelvloeistof druppels uit expansievat Kogelman 0 2.063 17 May 2012, 22:41
Laatste bericht: Kogelman
  lekkage koelvloeistof wakka 6 4.129 15 March 2012, 22:45
Laatste bericht: wakka
  koelvloeistof verlies SamP 11 6.701 10 March 2011, 21:07
Laatste bericht: pepijnwk
  Koelsysteem komt niet (op de goede manier) op druk na vervangen koelvloeistof Martin245 31 22.530 10 March 2011, 20:40
Laatste bericht: Martin245
  koelvloeistof om de week bijvullen volgens mij klopt er iets niet! jafd 13 10.354 29 November 2010, 23:11
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)