Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Wottel schreef:mag ik prijs weten dat je het setje heb gekocht ?
ze zien er echt lekker breed uit =D of mischien ligt het aan de bandenkeuze.
Ik kan aan splinternieuw polaris velgen geraken voor 900 euro ... veel geld maar mischien toch wel de moeite.
Of kom je op beurzen regelmatig deze velgen tegen ?
Ik denk persoonlijk dat die velgen binnen paar jaar niet meer te krijgen zijn...

Wottel

Ik heb ze geloof ik voor 850euro gekocht, nieuw in doos. 900euro voor een set nieuwe originele velgen lijkt me redelijk.

Ben alleen wel benieuwd waar je ze vandaan haalt!?

Jambon schreef:welk merk vergendeling heb je nu gemonteerd?

Dectane, kostte iets van 35euro via een duitse 'golfmetpetjesachterstevoren' winkel. Vind het vooral belangrijk dat de handzenders compact zijn en dat het geen chinese rommel is (in de zin van lamme stekkertjes e.d.)
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Dectane, kostte iets van 35euro via een duitse 'golfmetpetjesachterstevoren' winkel. Vind het vooral belangrijk dat de handzenders compact zijn en dat het geen chinese rommel is (in de zin van lamme stekkertjes e.d.)

Zou me niks verbazen als een heleboel winkels exact hetzelfde spul leveren. Heb ook zo'n setje ingebouwd en ziet er exact hetzelfde uit, tot de draadkleuren en stekkertjes aan toe...
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
op MP kom je veel tegen van Spy en Waeco, ws toc uit Chinois maar than again, BMW en Mercedes bouwt (bouwde?) ook in Maleisië.. Ik heb een 205 setje liggen, zou er met aanpassing ook voor gebruikt kunnen worden, maar dan kom je al heel dicht id buurt van nieuw met garantie. Koop het in de buurt en als er iets misgaat, leg het op de balie, "los het maar op.."
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Tja daar heb je gelijk in.

Meestal heb je alleen met die zelfbouw setjes toch al gedonder als je er mee terug moet..

Heb twee 'reserve' motors, heb immers maar twee deurenSmile
Groeten, Boele
Antwoord
Maar de "reservemotoren" hebben maar twee draden....

Zelfs Volvo bouwde volgens mij in Maleisie. Heb voor die paar tientjes de gok genomen en een Spy setje erin gezet. Werkt al een jaar zonder problemen.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Klopt! Maar dat is opzich geen probleem!
Groeten, Boele
Antwoord
Na een avond en een paar uurtjes overdag sleutelen, is het dashboard eruit! De breekbouten waren even lastig. Met een centerpons eerste stuk 'losgeslagen' daarna met een griptang stukje voor stukje draaien. Nu eerst alles labelen, klokjes loshalen, randjes opnieuw zwart spuiten, koolstofvezel mat tegen het schutbord monteren, overbodige draden weghalen!

[Afbeelding: 1800Dashboard09-01-11002.jpg]
[Afbeelding: 1800Dashboard09-01-11001.jpg]

Het lijkt wel of ik een stuurslot heb in de 1800, klopt dat? Dan ben ik er nog niet achter hoe ie werkt.. (of hij is al tijden defect.)
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Het lijkt wel of ik een stuurslot heb in de 1800, klopt dat? Dan ben ik er nog niet achter hoe ie werkt.. (of hij is al tijden defect.)

zelfde als de 140, geen idee waarom ze stuk gaan, wellicht smering? Zal ens kijken, heb er eentje los liggen, moet uit elkaar kunnen, vindt het toch wel prettig om na het parkeren in de garage de wielen "haaks" te kunnen blokkeren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Schiet lekker op!

Ik zie dat je binnenschermen hebt gemonteerd met van die stalen nieten. Staal en Aluminium gaan niet zo goed samen en na een aantal jaren krijg je hetzelfde effect als dat ik nu heb....weg aluminium. Huke Basart heeft rubbers met staal inwendig, die kun je er als het ware op kloppen. Misschien een idee.... Het zou zonde zijn als na een aantal jaren de gaten er in vallen :Smile

Voor de doorvoertules had je ook rubbers van een 340 kunnen gebruiken, wordt schijnbaar vaker gedaan en..... origineel Volvo ;D
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Amazonturbo schreef:Schiet lekker op!

Ik zie dat je binnenschermen hebt gemonteerd met van die stalen nieten. Staal en Aluminium gaan niet zo goed samen en na een aantal jaren krijg je hetzelfde effect als dat ik nu heb....weg aluminium. Huke Basart heeft rubbers met staal inwendig, die kun je er als het ware op kloppen. Misschien een idee.... Het zou zonde zijn als na een aantal jaren de gaten er in vallen :Smile

Voor de doorvoertules had je ook rubbers van een 340 kunnen gebruiken, wordt schijnbaar vaker gedaan en..... origineel Volvo ;D

Hoorde het al idd..

Vind het alleen een beetje zonde van de schermen. Heb daarom aan beide kanten een laag tectyl erop gespoten. Onder het motto: Altijd beter dan de vorige situatieWink

Mooiste is en blijft kunststof modderkuipen.. Van een 240 kan je ze goed gebruiken voor een amazon. Links in rechterzijde monteren en vv.
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.169 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)