Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Boele schreef:Oh dat wist ik niet. Armsteun is wel fijn idd. De tunnel zal idd wel identiek zijn.

twijfel ik niet aan.. ze zijn wel vaak stuk omdat de scharniertjes en sluiting (wel verkrijgbaar overigens..) kwetsbaar zijn, als je um "dicht gooit" sneuvelt eea, al helemaal als het geen in de "vergaarbak" net te hoog is en je er vervolgens weer op leunt.. echter wat stuk is is goedkoop en zodra je zo iets beter en toch netjes herstelt kan het ntl..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dit kan eventueel ook..
Antwoord
of zo..
Antwoord
Eerst maar es zorgen dat ik het dashboard er weer in zet!

Nu bezig met het oude houten plakplastic verwijderen. Wil meer iets van een Mahoni houten kleur.

Groeten, Boele
Antwoord
Uit elkaar halen van het dashboard ging vrij aardig, in elkaar zetten was iets ingewikkelder..
Het oude (originele) houtmotief vond ik niet mooi in combinatie met het Nardi stuurtje. Die is namelijk van mahoni. Ik heb hier een soort plakhout motiefje voor gevonden die vrijwel hetzelfde is als het stuurtje. Eerst is het oude folie verwijderd, de aluminium strip geschuurd en vervolgens het nieuwe erop geplakt. Vind het resultaat erg goed gelukt!
De klemmetjes, een soort krokodillenbekjes, zijn goed te monteren met een plamuurmes, dan haken de tandjes niet direct in het dekje en voorkomt dus het scheuren.
[Afbeelding: 1800Dashboard06-02-2011002.jpg]
[Afbeelding: 1800Dashboard05-02-2011001.jpg]
[Afbeelding: 1800Dashboard05-02-2011002.jpg]

Nu het dashboard weer terug plaatsen in de auto, alles weer monteren en nog wat onderdelen kopen.

Als iemand een controlelampje van de handrem (links in het dashboard) overheeft, houd ik me aanbevolen! Zitten ongetwijfeld in een 140! De grote rode lamp! Helaas toch net iets te ruig los gehaald :-(

Alle klokjes heb ik schoongemaakt, nu nog even nieuwe lampjes kopen. Kan er nu immers goed bij dus vervang ze allemaal preventief.
Groeten, Boele
Antwoord
Citaat: nu nog even nieuwe lampjes kopen. Kan er nu immers goed bij dus vervang ze allemaal preventief.
Misschien witte ledjes gebruiken, gaan nooit meer kapot!!
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ohja, kan ik wel even naar kijken idd.

Waarom gaan ledjes nooit kapot volgens jou?

Ik zag alleen het voordeel in led dat je meerdere lampjes in 1 hebt waardoor als er 1 kapot gaat, je er nog andere over hebt.
Groeten, Boele
Antwoord
weerstandje in serie zodat ie net onder z'n max voltage krijgt maar wel brand. Hoe lang brand je LEDje van de TV al...? Wink Als je helder wit neemt is eea mooi licht van kleur. Toevallig reedt ik net naar huis, wederom de middelste van de verwarming stuk, ik ga het ook doen, de rest is immers al gedaan..
Antwoord
Tsja eigenlijk nooit op geLED. Wink

Ik zal eens kijken of voor mijn fittingen LED lampjes te krijgen zijn.

Waar kan ik led lampjes het beste kopen?
Groeten, Boele
Antwoord
ik ga daar nu een m@il over sturen, in 1e instantie om ze per stuk te kunnen toepassen en beveiligen. Monteren zal overigens gebeuren met het lijmpistool, werkt het beste als eea weer terug moet naar origineel en als ie niet in de verwijderbare lamphouder past, immers niet elke meter heeft dat...

overigens kun je LED's niet dimmen... het is immers geen lampje..

je hoort..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.172 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)